CU UN SINGUR SHOWROOM, DE 10 ANI, ÎN ŢARA NOASTRĂ, "Bang&Olufsen": "Ne dorim ca în acest an să ne extindem în zona de vest a ţării"

MIHAELA DALAR STANCA
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 21 ianuarie 2013

"Criza economică ne-a lovit în primul trimestru al anului 2009, dar nu atât de dur, pentru că am reuşit să păstrăm echipa întreagă iar angajaţii au înţeles că vor munci mai mult, pentru aceeaşi răsplată", ne-a declarat Tiberiu Argint.

"Criza economică ne-a lovit în primul trimestru al anului 2009, dar nu atât de dur, pentru că am reuşit să păstrăm echipa întreagă iar angajaţii au înţeles că vor munci mai mult, pentru aceeaşi răsplată", ne-a declarat Tiberiu Argint.

Brandul danez "Bang&Olufsen" (B&O), producător de echipamente audio/video de lux, va împlini în curând un deceniu de existenţă pe piaţa din ţara noastră - zece ani în care situaţia economică s-a "jucat" cu cifra de afaceri a companiei mici, dar cu pretenţii mari, după cum ne-a explicat Tiberiu Argint, reprezentant " Bang&Olufsen România".

Compania îşi desfăşoară activitatea în unicul showroom deschis în ţara noastră, amplasat în galeria comercială "The Grand" din Capitală, în incinta "Hotelului JW Marriott".

"Înrolat" de aproape opt ani în activitatea companiei, Tiberiu Argint este omul care rezolvă aproape tot în firmă, punând preţ pe calitatea serviciilor, pe disponibilitatea continuă pentru clienţi, în orice moment.

"Bang&Olufsen" nu este un brand de lux ocolit de criză în aceşti ani, mai ales în ţara noastră, unde clienţii au văzut o oportunitate în situaţia economică, căutând chilipiruri la orice pas şi aşteptând promoţii generoase chiar şi de la brandurile cu renume internaţional. Tiberiu Argint ne-a explicat: "Compania, la nivel internaţional, şi-a păstrat identitatea, alegând să nu facă rabat de la calitate şi să adopte o altă strategie a afacerii. CEO-ul companiei a fost schimbat în urmă cu circa doi ani, conducerea fiind preluată de Tue Mantoni - un tânăr ambiţios care a introdus un sub-brand nou de echipamente (B&O Play), adresat tinerilor şi comercializat la preţuri mai bune decât gama clasică. Aceasta a fost una din soluţiile găsite pentru sporirea vânzărilor".

Criza din România la "B&O"

Radiografia afacerii "Bang& Olufsen" din ţara noastră din ultimii ani nu se mai alătură ideii de lux, vorbind, desigur, de cifra de afaceri. "Luxul s-a păstrat în servicii şi echipamente, indiferent de situaţia economică, şi aşa va rămâne în continuare. Iar < Bang&Olufsen > nu va pleca din România, ăsta este un lucru clar", punctează reprezentantul companiei.

Fără a vorbi cu mare plăcere de rezultatele din ultimii ani, Tiberiu Argint şi-a amintit de începutul crizei: "Din 2004 şi până în 2008, am reuşit să creştem în fiecare an, 2007-2008 fiind perioada de apogeu în business. Criza economică ne-a lovit în primul trimestru al anului 2009, dar nu atât de dur, pentru că am reuşit să păstrăm echipa întreagă, iar angajaţii au înţeles că vor munci mai mult, pentru aceeaşi răs-plată".

Astfel, în anul de boom economic 2008, cifra de afaceri a companiei depăşea 1 milion de euro; 2009 a "fulgerat" afacerea, iar cifra de afaceri a scăzut dramatic, ajungând la circa 500.000 de euro. Anii 2010 şi 2011 au încercat să aducă afacerea la nivelul cel mai bun, iar rezultatele din 2012 ar putea concura cu cele din anul 2008.

Şi soluţiile la criză...

Bineînţeles, ca alte numeroase companii, bugetul de marketing a fost redus considerabil şi la "B&O Româ-nia", fiind aproape înjumătăţit. Chiar şi aşa, soluţii pentru menţinerea business-ului au trebuit gândite: "Am încercat să organizam cât mai multe evenimente după 2009, renunţând în mare parte la publicitatea din reviste, publicaţiile fiind şi ele grav afectate. Am organizat numeroase evenimente, pentru că acestea sunt singurele care aduc afinitate şi recunoaştere pentru brand, creează dorinţă de a cumpăra şi de a face parte din familia < Bang&Olufsen >".

2012 - Revenire?

"B&O România" ar putea spune că, uşor-uşor, şi-a găsit calea de ieşire din criză: "Ultimul trimestru al lui 2012 a adus o < efervescenţă > în rândul clienţilor cu proiecte rezidenţiale ce au stat în aşteptare doi ani, materializată în vânzări substanţial crescute; ultimele luni ale anului trecut au avut vânzări asemănătoare celor înregistrate în 2008. Cred că acest rezultat se datorează tot evenimentelor despre care vorbeam şi calităţii serviciilor noastre. Un alt motiv ar fi legat de faptul că a început din nou să se construiască. Şi poate şi reluarea creditării a contribuit la această creştere".

Fără îndoială, clienţii "B&O" sunt oameni înstăriţi, oameni de afaceri. Pentru a-ţi amenaja sufrageria cu echipamente personalizate "B&O", poţi plăti chiar şi 200.000 de euro, iar suma poate urca, în funcţie de pretenţiile clientului, ne-a explicat Tiberiu Argint. "Cel mai ieftin accesoriu din magazin este o pereche de căşti (128 de euro), iar cel mai scump obiect ajunge la 130.000 de euro (pentru un televizor ce cântăreşte aproximativ o tonă, mare cât un perete, şi cu o diagonală de 270 de centimetri)", a observat oficialul companiei.

Când vine vorba despre competiţie, reprezentantul "B&O" declară: "Avem o uşoară concurenţă din partea celorlalte branduri prezente pe piaţă, pentru că ceea ce facem noi am văzut şi la alţii, dar noi lucrăm la calitate net superioară. De exemplu, acasă la clienţi, lucrăm cu mănuşi albe şi cipici în picioare!".

Compania "Bang&Olufsen" a fost fondată în 1925 în Danemarca şi de atunci până acum echipamentele produse sunt o combinaţie de tehnologie de ultimă oră, alături de un design unic: "Fabrica foloseşte materiale pe care alte companii nu se gândesc să le utilizeze. În Danemarca avem cea mai avansată tehnlogic fabrică de prelucrare a aluminiului din lume, unde mărci precum BMW, Lamborghini sau Ferrari chiar şi NASA comandă piese din aluminiu", povesteşte Tiberiu Argint.

"Evaluăm potenţialul pieţei româ-neşti la circa 5.000 de clienţi, dar din magazinul "B&O" amplasat în galeria "The Grand" au cumpărat până acum în jur de 600 de clienţi. Este un număr de clienţi respectabil, dar poate fi mult mai mare", ne-a mai declarat Tiberiu Argint.

Extindere în ţara noastră, pe lista obiectivelor pentru 2013

"Dorim să creştem numărul magazinelor din România", ne-a răspuns hotărât Tiberiu Argint, în-trebat dacă firma are în plan o extindere, ţinând cont că au un singur sediu şi zece ani pe piaţa din ţara noas-tră. Oficialul firmei ne-a detaliat: "Ideea de dezvoltare are ca target zona de vest a ţării noastre, ar fi o extindere firească, ceea ce ar însemna rezolvarea problemelor legate de intervenţii la clienţii din acea zonă - serviciile ar fi mult mai rapide, cu condiţia de a găsi un partener local, dornic să devină dealer < B&O >. Astfel, şi vânzările din România ar creşte, pentru că vom fi mai aproape de clienţi. Extinderea din anul următor s-ar putea face şi în Capitală, cu deschiderea unui magazin mai mic, în care să fie comercializată noua gamă - < B&O Play >".

"Bang&Olufsen" se situează în top cinci cele mai luxoase branduri din lume alături de "Louis Vuitton", "Aston Martin", "Rolex" şi "Rolls Royce".

"Acasă la clienţi, lucrăm cu mănuşi albe şi cipici în picioare!"

"Pentru a-ţi amenaja sufrageria cu echipamente personalizate "B&O", poţi plăti chiar şi 200.000 de euro, iar suma poate urca, în funcţie de pretenţiile clientului", ne-a explicat Tiberiu Argint.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb