• ZenithOptimedia şi-a majorat estimările privitoare la cheltuielile globale pentru publicitate în anul 2006, mizând pe o sumă totală de 431,1 miliarde de dolari
Cupa Mondială a determinat o creştere a cheltuielilor de publicitate în multe ţări, dar nu şi în ţara gazdă a turneului - Germania - unde majoritatea meciurilor au fost transmise de posturile publice de televiziune, informează Rompres. Ieri, la sfârşitul CM-2006, firma de plasare şi planificare media ZenithOptimedia şi-a majorat estimările privitoare la cheltuielile globale pentru publicitate în anul 2006, cele mai recente previziuni mizând pe o sumă totală de 431,1 miliarde dolari, sau o creştere de 6,1 procente comparativ cu 2005. Această creştere are la bază ipoteza unei creşteri economice solide în SUA, precum şi o îmbunătăţire a situaţiei economice în zona euro.
Pentru Germania, ZenithOptimedia estimează că în acest an cheltuielile pentru publicitate vor creşte cu 1,6 procente, o parte din această creştere putând fi atribuită campaniilor de publicitate în media scrisă şi outdoor legate de CM-2006. Însă, având în vedere că majoritatea meciurilor au fost transmise pe canalele de televiziune publică, ZenithOptimedia consideră că firmele germane de publicitate nu au putut profita de pe urma avantajului oferit de transmisiile TV.
În schimb, în alte părţi ale Europei, în special în Belgia, Franţa şi Olanda, Cupa Mondială va avea un impact mai mare asupra sumelor alocate pentru publicitate în 2006. Astfel, ZenithOptimedia estimează că în Belgia cheltuielile pentru publicitate vor creşte cu 3,4 procente în acest an, comparativ cu 2005, după o scădere de 2,2 procente în 2005/2004. Similar, Franţa va înregistra o creştere de 3,5 procente, după o creştere de un procent în 2005 iar în Olanda bugetele de publicitate vor creşte cu patru procente, după o creştere de 2,1 procente în 2005.
De asemenea, deşi în ultima perioadă publicitatea prin Internet a înregistrat creşteri spectaculoase la nivel mondial, ZenithOptimedia estimea-ză că şi în următorii ani majoritatea marilor companii de publicitate vor continua să aloce cea mai mare parte din bugetele lor pentru publicitatea pe TV, în acest an acest gen de publicitate urmează să genereze venituri de aproximativ 156 miliarde dolari.