Automobile Dacia a exportat în primul trimestru aproape 80.000 de vehicule, principala destinaţie fiind Franţa, care a detronat Germania, aflată pe prima poziţie a clasamentului de anul trecut, a declarat, ieri, directorul general al producătorului, Jerome Olive, potrivit Mediafax.
"În topul pieţelor de export s-a produs o modificare în primul trimestru, prin faptul că Franţa a înlocuit Germania, acest lucru datorându-se faptului că aceasta din urmă nu a continuat programul < Rabla > şi în 2010", a spus Jerome Olive.
Astfel, Dacia a exportat în Franţa 33.014 autovehicule, în Italia 9.859 unităţi şi în Germania 7.220 maşini. Locurile următoare sunt ocupate de Algeria, cu 6.237 de maşini, Spania, cu 4.565, Maroc 4.172 unităţi, iar pe ultimul loc s-a clasat Polonia, cu 1.023 vehicule.
Olive a explicat că România este punctul slab al companiei, din punct de vedere al vânzărilor.
"Faptul că nu vindem atât de mult în România este o problemă, pentru că niciun mare constructor nu s-a dezvoltat fără ajutorul pieţei locale", a afirmat şeful Dacia.
El a arătat că grupul Renault a inves-tit în România, până la finele anului trecut, 1,5 miliarde de euro şi că proiectul Duster a necesitat in-vestiţii de 73 de milioane euro, în proiectarea şi industrializarea modelului.
Olive a adăugat că, în prezent, compania derulează studii de piaţă pentru a afla aşteptările clienţilor de la modelul Duster.
Duster a fost prezentat pentru prima oară pe 2 martie la salonul auto de la Geneva.
În România, Dacia Duster poate fi achiziţionată de la un preţ începând de la 10.500 de euro pentru varianta 4X2. Pentru versiunea Laureate, 4X4, cu un motor diesel de 1,5 litri şi 110 cai putere, preţul ajunge la 15.600 de euro.