Reprezentanţii Sindicatului Dacia şi cei ai administraţiei companiei au finalizat ieri negocierile, convenind ca salariile operatorilor şi funcţionarilor să crească în ianuarie cu 150 de lei, iar cele ale personalului TESA-primul nivel de management să fie majorate, tot în ianuarie, cu 100 de lei.
Pe lângă aceste creşteri salariale generale pentru cele două categorii, în aprilie ar urma să aibă loc o majorare individuală de 1,9% pentru personalul TESA - primul nivel de management şi de 3% pentru TESA - middle management.
În plus, o primă de rezultat pentru 2014, în valoare de 1.410 lei, va fi plătită în luna mai, iar valoarea tichetelor cadou (pentru 8 martie şi Crăciun) se va modifica la 70 de lei, a anunţat constructorul auto, într-un comunicat de presă .
Sindicatul a declanşat la începutul săptămânii trecute conflictul de muncă la ITM Argeş, după ce a refuzat să accepte propunerile făcute de conducerea companiei.
Dacia a anunţat la 14 ianuarie că administraţia poate face o nouă ofertă sindicatului dacă va exista "deschidere pentru negociere", iar în cazul unei greve, "total nejustificată", constructorul va decide împreună cu Renault măsurile care trebuie luate privind activitatea pe termen scurt sau proiectele viitoare.
Reprezentanţii constructorului auto aminteau atunci că salariul mediu brut realizat anul trecut, la nivel de operatori, a fost de peste 4.300 lei (brut), mai mult decât dublul câştigului mediu la nivel naţional.
În urmă cu două săptămâni, reprezentanţii constructorului auto au anunţat că încheierea unui Contract Colectiv de Muncă pe doi ani (2015-2016) ar permite garantarea unor volume de fabricaţie la un nivel ridicat pe următorii doi ani şi, în consecinţă, menţinerea celor trei schimburi.
Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.893 de unităţi, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%.
"2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unităţi. Dacia intră astfel, într-un grup foarte restrâns al constructorilor care comercializează 500.000 de maşini pe an. Trecem peste jumătate de milion de maşini vândute, fiind printre cei mai dinamici din Europa. Este o sursă de mândrie importantă. Trendul angajat de Dacia este pozitiv, cu o creştere 19%, avans important faţă de 2013. Remarcăm creştere în multe ţări, inclusiv în România", a declarat luni, într-o conferinţă de presă, Jan Ptacek, director comercial Dacia, potrivit Mediafax. Reprezentantul costructorului auto nu a menţionat câte automobile Dacia au fost vândute din producţia uzinei de la Mioveni şi câte au provenit de la fabrica din Tanger (Maroc). La Mioveni sunt fabricate modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Renault Symbol. În Maroc sunt produse modelele Sandero, Sandero Stepway, Dacia Dokker, şi Lodgy.
Cel mai vândut model a fost Sandero, cu 169.000 de unităţi, din care 80% în Europa Occidentală, iar din acesta vânzările de Sandero Stepway au o pondere de peste 50%.
Pe locul 2 ca vânzări se află Duster, cu 160.318 unităţi vândute, lideri fiind pieţele din România, Franţa şi Spania. Dacia a vândut, de asemenea, 100.000 de modele Logan, cel mai multe în România, dar şi în alte ţări din Europa de Est.