• "Renault" a investit un miliard de euro pentru dezvoltarea modelelor Logan şi pentru sistemul industrial Modernizarea uzinei de la Piteşti a necesitat investiţii de 489 milioane de euro Compania a alocat 230 milioane de euro pentru construcţia uzinei "Avtoframos" din Moscova
Constructorul auto "Dacia - Renault" intenţionează să pătrundă, în acest an, pe noi pieţe cu modelul Logan, sub marca Renault, anunţă un comunicat de presă al companiei. Producţia şi vânzările modelului Logan vor demara, până în luna iulie, în Iran, India şi Brazilia. Tot din această primăvară, Logan va fi prezent şi în Argentina.
Logan MCV, modelul break, comercializat începând cu luna octombrie 2006, în România şi Bulgaria, a fost lansat, în ianuarie 2007, pe pieţele europene şi în anumite ţări din Magreb (Maroc, Algeria, Tunisia) şi Orientul Apropiat. În România şi Bulgaria au fost înmatriculate peste 4800 de asemenea vehicule până în prezent şi peste 12.000 comenzi au fost înregistrate pentru luna ianuarie în Franţa, Germania şi Belgia.
Pentru comercializarea gamei, "Dacia" se bazează pe reţeaua "Renault" deja existentă în majoritatea ţărilor. La sfârşitul anului 2006, existau 1100 de concesionari în Europa Occidentală.
De la începutul programului Logan, "Renault" a investit un miliard de euro pentru dezvoltarea modelelor (Logan, Logan MCV şi Logan VAN) şi pentru sistemul industrial (exceptând investiţiile în capacităţi de producţie). La toate acestea se adaugă 489 de milioane de euro pentru modernizarea uzinei de la Piteşti şi 230 milioane pentru construcţia uzinei "Avtoframos" din Moscova. În plus, vor fi investiţi 150 de milioane de dolari (aproximativ 116 milioane de euro) la "Avtoframos" pentru creşterea capacităţii uzinei la 160.000 de unităţi pe an în 2009, potrivit comunicatului.
În 2006, Dacia a înregistrat cel mai bun rezultat comercial din istoria sa, cu peste 196.000 de unităţi vândute (dintre care 184.470 Logan), ceea ce reprezintă o creştere de 19,6% în comparaţie cu 2005. La export, vânzările Dacia au crescut cu 74%, până la 88.931 de unităţi. Europa Occidentală a înregistrat cea mai spectaculoasă dinamică a vânzărilor: Franţa (18.742 unităţi; +92%), Spania (6.482; +292%) şi Germania (6.292; +208%). Logan a fost bine primit şi în Magreb cu peste 20.000 de unităţi vândute (12.723 în Maroc şi 8.540 în Algeria). În Maroc, Dacia Logan reprezintă 15% din piaţa auto.