Actualizare - Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene: Salut aprobarea de către Comisia Europeană a Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Aeroportul Henri Coandă
Salut aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului pentru construcţia liniei de metrou M6 Bucureşti - Aeroportul Henri Coandă, atât de aşteptat de bucureşteni. Este încununarea unei munci de peste 2 ani a colegilor mei care gestionează Programul Operaţional Infrastructură Mare, a experţilor Metrorex şi Ministerului Transporturilor, precum şi a partenerilor noştri de la Comisia Europeană, cărora le mulţumesc. Aşteptăm de la Metrorex demararea lucrărilor pentru acest proiect de mare importanţă pentru creşterea mobilităţii la nivelul municipiului Bucureşti şi judeţului Ilfov. Magistrala 6 de metrou este un prim pas pentru dezvoltarea infrastructurii Aeroportului Henri Coandă, a declarat, astăzi, ministrul Fondurilor Europene, dna. Rovana Plumb.
Proiectul, în valoare totală de 1,391 miliarde euro (inclusiv TVA), vizează lucrările aferente secţiunii dintre staţiile 1 Mai şi Aeroportul Henri Coandă, în lungime de 14,2 km. Vor fi finanţate, de asemenea, lucrările pentru 12 staţii de metrou şi 12 trenuri de călători.
Finanţarea aprobată din Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 este de 608,97 milioane euro (fără TVA).
Contribuţia Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune, reprezintă 517,63 milioane euro.
(V.D.)
-------
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a aprobat, astăzi, alocarea sumei de 517 milioane de euro pentru proiectul major "Construcţia liniei de metrou 6 (1 Mai - Tokyo)", inclus de autorităţile române în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), informează un comunicat al Executivului comunitar.
Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din Bucureşti. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străuleşti).
Totodată, proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa, acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo, precum şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.
"Această investiţie de la Fondul de Coeziune va îmbunătăţi viaţa de zi cu zi pentru 1,8 milioane de cetăţeni care vor beneficia de conexiuni de transport mai bune spre mai multe destinaţii din Bucureşti. Sper ca până în 2023, care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi, autorităţile române să găsească soluţii pentru finalizarea Magistralei 6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Otopeni", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.
Lucrările la M6, secţiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.