Retailerul de echipamente sportive Decathlon a renunţat la planurile de a vinde hijab-uri (eşarfe care acoperă capul însă lasă faţa la vedere) pentru alergătoarele din Franţa, din cauza reacţiei negative a opiniei publice, transmit Deutsche Welle şi BBC.
Retailerul francez a informat că a decis să suspende producţia în urma "unui val de insulte" şi "ameninţări fără precedent".
Politicienii francezi susţin că "hijab-urile pentru alergătoare" sunt în contradicţie cu valorile seculare ale ţării, iar unii parlamentari au sugerat un boicot al Decathlon. Produsul se vinde deja în magazine companiei din Maroc.
"Am luat decizia de a nu vinde acest produs în Franţa, în acest moment", a afirmat purtătorul de cuvânt al Decathlon, Xavier Rivoire, la postul de radio RTL.
Eşarfa foarte subţire se vinde din martie în 49 de ţări.
În 2014, Franţa a interzis hijabul în şcoli şi în birourile guvernamentale, dar pe străzi sunt multe femei care poartă aceste eşarfe.
Cei care sprijină vânzarea hijab-urilor pentru sportive susţin că aceste articole încurajează femeile musulmane să fie active şi puternice.
Şi gigantul american Nike oferă hijab-urilor pentru sportive, o decizie sprijinită de unele din femeile musulmane medaliate la Jocurile Olimpice.