Deloitte: Şase din zece directori de marketing au folosit inteligenţa artificială în activităţile derulate în ultimul an

F.D.
Miscellanea / 12 decembrie 2023

Ruxandra Băndilă, Director Marketing şi Business Development, Deloitte România

Ruxandra Băndilă, Director Marketing şi Business Development, Deloitte România

Deşi inteligenţa artificială este un subiect care abia a început să capete amploare, directorii de marketing au folosit deja această tehnologie în activităţile derulate în ultimul an, potrivit a şase din zece respondenţi (60%) la cea mai recentă ediţie a studiului Chief Marketing Officer (CMO) Survey, realizat de Duke University cu sprijinul Deloitte. Raportul arată, de asemenea, că adoptarea inteligenţei artificiale are un impact pozitiv asupra organizaţiilor, directorii de marketing menţionând că productivitatea vânzărilor s-a îmbunătăţit cu 6% şi satisfacţia clienţilor, cu 7%, în timp ce costurile indirecte de marketing au scăzut cu 7%.

Personalizarea conţinutului (53%) şi crearea de conţinut (49%) sunt principalele zone în care inteligenţa artificială este utilizată în activităţile de marketing, subliniază studiul, urmate de îmbunătăţirea rentabilităţii investiţiilor în marketing digital prin optimizarea conţinutului şi a calendarului activităţilor (37%) şi de publicitatea programatică şi achiziţionarea de spaţiu publicitar (35%). În ceea ce priveşte crearea de conţinut, blogurile (65%), conţinutul site-urilor (62%) şi reţelele de socializare (55%) sunt ariile principale în care organizaţiile folosesc instrumente bazate pe inteligenţă artificială.

"Folosirea inteligenţei artificiale în activităţile de marketing este încă în stadiu incipient, dar efectele sale sunt deja vizibile. Din perspectiva specialiştilor în marketing, inteligenţa artificială ar putea răspunde unor provocări precum gestionarea şi optimizarea conţinutului utilizat pe numeroase canale, pentru a oferi clienţilor o experienţă unitară şi personalizată în diferite ecosisteme şi puncte de contact cu brandul sau chiar pentru a asigura conformarea cu diferite reglementări şi a evita situaţii neplăcute precum vânzarea unui produs nepotrivit unui client sau dezinformarea. Pentru echipele de marketing, inteligenţa artificială va juca rolul unui facilitator şi le va permite să lucreze mai eficient, să-şi înţeleagă mai bine clienţii şi să-şi cultive abilităţile care vor completa beneficiile tehnologiei", a declarat Ruxandra Băndilă, Director Marketing şi Business Development, Deloitte România.

În perioada post-pandemică, companiile avansează în procesul de transformare a activităţilor de marketing digital, aproape un sfert dintre specialiştii de marketing (24%) care au participat la sondaj considerând că organizaţiile lor fac investiţii digitale integrate, comparativ cu doar 14% anul trecut, iar 13% dintre respondenţi declarând că organizaţiile folosesc investiţiile în activităţi digitale pentru luarea şi evaluarea deciziilor de marketing, comparativ cu 7% cu un an în urmă.

Analizând tipurile de cheltuieli, creşterile rămân modeste. Raportul evidenţiază o uşoară creştere, de 2% faţă de anul trecut, a cheltuielilor cu acţiunile de marketing pe dispozitive mobile, care au ajuns la 16% din bugetul de marketing şi care vor depăşi maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, în cinci ani, ajungând la 27%, conform estimărilor. Directorii de marketing continuă să susţină faptul că acţiunile de marketing pe dispozitivele mobile au o contribuţie slabă la performanţa companiei (2,9, pe o scară de la 1 la 7), din cauza dificultăţii de a urmăriri parcursul consumatorului de-a lungul tuturor punctelor de interacţiune digitală (40%), de a corela activităţile pe dispozitivele mobile cu strategia generală de marketing (38%) şi din cauza expertizei insuficiente a echipelor în acest domeniu (37%).

Cheltuielile cu activităţile pe reţelele de socializare reprezintă 16% din bugetul de marketing, iar studiul estimează că acestea vor rămâne constante în următoarele 12 luni, înregistrând o creştere de doar 3%. În schimb, în următorii cinci ani, acestea vor depăşi maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, şi vor ajunge la 24%.

În ceea ce priveşte abilităţile viitorilor specialişti în marketing, prioritatea identificată de respondenţii la studiu constă în capacitatea de a-şi reevalua rapid abordarea pe măsură ce apar noi priorităţi, urmată de creativitate şi de capacitatea de a inova şi de a naviga într-un context incert. La polul opus, abilităţile din zona financiară sunt cel mai puţin căutate.

Cu toate acestea, organizaţiile nu se bazează doar pe capacităţile angajaţilor de a implementa activităţi de marketing. Acestea apelează la agenţii, furnizori sau parteneri, specialiştii în marketing externalizând 20% din activităţi în prezent, pondere care urmează să crească cu cinci puncte procentuale în anul următor.

Cea mai recentă ediţie a CMO Survey este rezultatul răspunsurilor oferite de peste 300 de directori de marketing, activi în 15 industrii din SUA.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului către aproximativ 90% din companiile prezente în topul Fortune Global 500® şi către mii de companii din sectorul privat. Experţii firmei contribuie la atingerea unor rezultate măsurabile şi de durată, care ajută la consolidarea încrederii în pieţele de capital, care permit companiilor să se transforme, să prospere şi să deschidă calea către o economie mai puternică, către o societate mai echitabilă şi o lume sustenabilă. Cu o istorie de peste 175 de ani, Deloitte acoperă peste 150 de ţări şi teritorii. Obiectivul său este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor aproximativ 457.000 de profesionişti la nivel mondial.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb