Producătorul de spume poliuretanice "Den Braven" România a revizuit în urcare rata de creştere a cifrei de afaceri din acest an la cel puţin 20%, faţă de 15% cât estima în luna mai, ajungând la o valoare de 37 milioane euro, ca urmare a evoluţiei bune din primele zece luni.
"Den Braven" România a avut în primele zece luni vânzări totale de 33,7 milioane de euro, în creştere cu 30% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, susţinute în principal de avansul exporturilor.
"Aceste rezultate au fost determinate în primul rând de creşterea exporturilor, care au avansat cu 71% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă mai important este că am reuşit să obţinem o creştere a vânzărilor şi a numărului de clienţi în România, în condiţiile în care piaţa locală a materialelor de construcţii a scăzut cu peste 50%, iar aproximativ 80 de firme româneşti intră zilnic în faliment", a declarat, într-un comunicat citat de Mediafax, directorul general al "Den Braven" România, Adrian State.
Valoarea exporturilor companiei a fost în perioada analizată de 16,6 milioane euro, iar exporturile de spumă poliuretanică au totalizat 14,6 milioane de euro, cu 73% mai mult decât în perioada similară a anului precedent.
Cele mai importante vânzări au fost realizate pe pieţele din Polonia, Italia, Cehia şi Austria.
Vânzările pe piaţa românească s-au majorat cu aproximativ 5% în perioada ianuarie-octombrie, la 15,06 milioane de euro, iar cele de spumă poliuretanică, principalul produs al firmei, au avansat cu 9%, la 4,4 milioane de euro.
Ponderea vânzărilor în marile reţele de magazine specializate în distribuţia materialelor de construcţii a fost de circa 55% în totalul cifrei de afaceri, comparativ cu nivelul de 45% înregistrat în anul 2007, anul cel mai prolific pentru sectorul românesc al construcţiilor, când produsele erau destinate preponderent segmentului business-to-business.
Totodată, compania a mărit echipa de vânzări şi a continuat programul din 2009 de motivare salarială a angajaţilor, veniturile lor lunare crescând în medie cu 10%.
Astfel, în urma rezultatelor înregistrate în primele zece luni, reprezentanţii Den Braven Româ-nia estimează o creştere de minimum 20% a cifrei de afaceri la sfârşitul anului, respectiv 37 milioane euro.
Den Braven România exportă în prezent în 32 de ţări, după ce a intrat, în acest an, pe pieţele din Vietnam, Argentina şi Lituania.
Grupul Den Braven, înfiinţat în anul 1974, în Olanda, deţine 11 unităţi de producţie la nivel mondial, fiind specializat în producţia şi distribuţia izolanţilor profesionali pentru construcţii, industria geamului termoizolant şi auto, precum şi pentru utilizatori casnici.
Grupul a fost preluat în luna august de consorţiul olandez Egeria-Wagram.
Reprezentanţa din România, deschisă în 1997, are peste 250 de angajaţi.