Mizând pe o afacere completă, care porneşte de la selectarea brandurilor pe care le aduce în magazinele ei - Trends by Adina Buzatu - şi care se concretizează prin consilierea şi alcătuirea efectivă a unei ţinute masculine, femeia de afaceri Adina Buzatu aşteaptă în 2012, un an în care criza a pus lacătul multor magazine de lux, afaceri de 1,4 milioane de euro. Vânzările din acest an ale celor două magazine pe care femeia de afaceri le are în Capitală sunt în creştere cu 10%, comparativ cu rezultatele din anul precedent. "Cifra de afaceri este realizată din comercializarea ţinutelor business-office, de ceremonie şi casual", a declarat Adina Buzatu.
Domnia sa a început afacerea de lux cu haine şi accesorii dedicate cu precădere bărbaţilor în urmă cu şase ani, după ce a reuşit în afaceri din domenii total opuse, cum ar fi exportarea fierului vechi, o afacere care se cifra, în 1997, la 1 milion dolari, sau după ce a lucrat în cadrul departamentului de vânzări într-una dintre cele mai mari companii din telecom la ora actuală. În business-ul actual, Adina Buzatu pune preţ în primul rând pe simţul său estetic, petrecând aproape 90% din timpul ei în magazinele sale, pentru a-şi consilia clienţii.
În magazinele Trends din Bucureşti există în prezent 49 de branduri, din mai multe ţări ale lumii.
Adina Buzatu, fondator Trends, a declarat: "Am realizat portofoliul Trends printr-o selecţie riguroasă a mărcilor, adăugând de fiecare dată noi colecţii care au ca numitor comun croiala impecabilă, calitatea remarcabilă a ţesăturilor şi perfecţiunea detaliilor. Propunem consumatorului român produse de foarte bună calitate şi versatile. Acesta este şi pricipalul motiv pentru care compania a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri. Obiectivul meu a fost să fidelizez clienţii prin calitatea produselor şi nu printr-o politică de preţuri care implică discounturi".
Deţinătoarea magazinelor povesteşte că s-a luptat în aceşti ani cu reticenţa venită din partea românilor atunci când intrau în magazinul ei şi vedeau bretele sau papioane - accesorii despre care vizitatorii spuneau că sunt de modă veche. Acum, piese vestimentare din magazinele sale sunt purtate de mulţi oameni de afaceri din ţara noastră dar mai ales de persoane publice. Compozitorul şi cântăreţul Marius Moga, dar şi Andreea Marin - adeptă a ţinutelor cu influenţe masculine -, sunt printre clienţii Trends. Deşi este un magazin dedicat ţinutelor masculine, 5% din vânzările celor două locaţii sunt generate de femei care cumpără pentru garderoba proprie.
În medie, un client fidel cheltuie între 3.000 - 4.000 lei într-o sesiune de cumpărături, la Trends by Adina Buzatu. Majoritatea clienţilor vin în magazinul de pe Calea Victoriei, de unde achiziţionează ţinute, în timp ce, în magazinul din Băneasa Shopping City, clienţii cumpără, în general trei-patru obiecte vestimentare, fiind mai mică proporţia celor care cumpără ţinute, potrivit antreprenoarei.
În topul celor mai vândute produse Trends se află pantofii Magnanni, cămăşile Bagutta şi Eton, bretelele Albert Thurston, papioanele Calabrese şi Ascot, butonii Jan Leslie şi Babette Wasserman şi costume business sau de ceremonie Messagerie.
Printre brand-urile care se găsesc în exclusivitate la Trends, se numără mărci în vogă, cum ar fi Messagerie (Italia) şi Babette Wasserman (UK) alături de brand-uri cu istorie, a căror experienţă îndelungată garantează calitatea: celebrele palării Borsalino, bretelele Albert Thurston, prestigioasele cămăşi Eton şi Bagutta sau atelierul Ortigni, unde pantofii sunt produşi exclusiv manual, încă din 1930.
Femeia de afaceri nu are în vedere extinderea numărului de magazine în perioada următoare şi nu ia în calcul nici francizarea conceptului de magazin. Pentru anul următor, Buzatu estimează o creştere cu 10-15% a afacerilor sale.