Directorul general al Bergenbier, Lucian Ghinea, este din ianuarie preşedintele asociaţiei Berarii României, preluând funcţia de la Onno Rombouts, managing director la Heineken România, care a condus asociaţia pe parcursul anului 2014.
"Alături de partenerii din asociaţie, voi continua proiectele de anvergură iniţiate de predecesorii mei, proiecte care au drept obiectiv dezvoltarea durabilă a sectorului berii şi a culturii berii în România. Deşi piaţa berii a traversat în ultimii ani o perioadă marcată de scădere, sperăm ca 2015 să întrunească acele condiţii economice şi fiscale corecte care să conducă la o evoluţie pozitivă a pieţei", a declarat Ghinea.
El lucrează în cadrul grupului Molson Coors, din care face parte Bergenbier, de 12 ani, cu o pauză de un an şi jumătate în perioada 2008 - 2009. Asociaţia reuneşte producătorii Bergenbier, Heineken, Ursus, United Românian Breweries Bereprod şi Martens şi o mini-berărie (Clinica de bere), care furnizează peste 80% din cantitatea consumată în România. Totodată, din asociaţie fac parte reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt România şi Asociaţia producătorilor de hamei.
Investiţiile totale ale producătorilor de bere din România se ridică, potrivit Mediafax, la peste 1,25 miliarde euro.