Vacanţele cu destinaţii interne din acest an, în special cele de pe litoralul românesc, au înregistrat o creştere semnificativă, potrivit lui Dragoş Anastasiu, proprietarul Eurolines.
Domnia sa precizează, citat de Mediafax: "Chiar dacă litoralul românesc este o destinaţie clasică, putem considera că este la modă în 2016, datorită creşterii semnificative. Numărul vacanţelor vândute a crescut cu 25-30%".
Potrivit acestuia, vacanţele în Spania şi Grecia au rămas în continuare printre cele mai căutate, în timp ce, pentru vacanţele în Turcia s-a înregistrat o scădere, pe fondul situaţiei politice din ţară.
Conform datelor furnizate de agenţiile de turism, după tentativa de lovitură de stat din Turcia, aproape 10-15% din cei care urmau să plece în vacanţă în această ţară au renunţat la călătorie.
Compania Touring Europabus, controlată de Dragoş Anastasiu, care deţine reţelele de agenţii de turism Eurolines şi TUI Travel Center, dar se ocupă şi de transportul rutier de persoane, a finalizat primul semestru din acest an cu afaceri de 43,5 milioane de euro, în creştere cu 12% faţă de perioada similară a anului anterior.
Pentru acest an, omul de afaceri are în plan investiţii de aproximativ 1,4 milioane de euro, în flota companiei, dar şi în dezvoltarea reţelei de agenţii.
"Continuăm să reînnoim flota de autocare Eurolines, deschidem încă două agenţii în malluri şi investim şi în noi sisteme tehnologice. În plus, vom investi aproximativ 500.000 de euro în modernizarea complexului Green Village din Sfântu Gheorghe (Delta Dunării)".
Compania Touring Europabus a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 77 milioane euro, faţă de 67,5 milioane euro şi un profit net de 0,5 milioane euro în 2014. Pe tot grupul, care include în total 20 de firme din România, Germania şi Republica Moldova, cifra de afaceri s-a ridicat la 110 milioane euro, potrivit oficialilor companiei.