Reporter: Cu ce rezultate financiare estimaţi că va încheia Delta Studio anul 2015?
Dragoş Bonea: Preconizăm că vom avea o creştere de peste 10% a cifrei de afaceri comparativ cu anul 2014. Cifra de afaceri pe anul trecut a fost de aproximativ 35 milioane de lei - valoare care include vânzările de pe piaţa internă şi exporturile. Profitul aferent anului 2014 a fost de aproximativ 1 milion de lei.
Pentru anul în curs estimăm o creştere de două cifre a vânzărilor şi, probabil, o evoluţie proporţională a profitului. Capitala şi zonele adiacente au o pondere de peste 60% în vânzările noastre. Ne dorim o creştere a vânzărilor în unităţile actuale, precum şi lansarea unor noi magazine. De asemenea, urmărim o creştere a vânzărilor la export.
Reporter: Ce v-a determinat să mizaţi exclusiv pe mobilierul autohton la ediţia din acest an a târgului BIFE-SIM?
Dragoş Bonea: Considerăm că România este o piaţă care are un potenţial încă insuficient valorificat, atât din punctul de vedere al conceperii, cât şi al execuţiei de mobilier la cele mai înalte standarde de design şi calitate, dacă ne comparăm cu cele mai prestigioase branduri europene, în special cele din Italia, Germania, Spania.
Noi avem o experienţă de aproape 20 de ani ca importator de produse de finisaj şi mobilier de design. De asemenea, în tot acest interval am participat şi participăm la cele mai importante expoziţii şi suntem la curent cu tendinţele din acest domeniu, precum şi cu ofertele producătorilor de renume. De aproximativ doi ani, am decis să promovăm în reţeaua noastră de magazine şi mobilier realizat integral în ţara noastră. Am mizat pe piese de mobilier şi colecţii concepute de designerii noştri şi produse, ulterior, în fabrica noastră. Rezultatele au fost foarte bune.
Anul trecut, am făcut un pas mare în acest sens şi am decis să participăm pentru prima dată în calitate de producători la Salonul de Mobilă de la Milano, unde am expus mobilierul realizat la Piatra Neamţ. Rezultatele au fost, de asemenea, unele promiţătoare. În acest context, am decis că este timpul potrivit pentru a dezvolta un brand local dedicat exclusiv mobilierului de design. Ne-am gândit ca acest brand să înglobeze colecţii de autor semnate de designeri autohtoni, piesele fiind realizate în ţara noastră. Produsele rezultate şi inserate sub această marcă urmează să fie promovate atât pe piaţa internă, ca o alternativă foarte competitivă la produsele de lux din import, cât şi la export. Aşa s-a născut "Formmat", un brand care îşi propune să fie inovator în privinţa "formelor" şi "materialelor" utilizate, marcă pe care am prezentat-o în avanpremieră la BIFE-SIM în acest an şi despre care vom vorbi mai multe în cadrul unui eveniment oficial.
Reporter: Care sunt previziunile dumneavoastră cu privire la evoluţia pieţei de mobilă pe termen scurt şi mediu în ţara noastră?
Dragoş Bonea: Suntem optimişti. Mizăm pe o creştere a cererii interne generată de revigorarea pieţei imobiliare, în special pe segmentul rezidenţial, cât şi a cererii la export ,venită de pe pieţele Europei de Vest. Clienţii din Occident caută soluţii pentru înlocuirea produselor ieftine din China cu cele de calitate superioară realizate în ţări precum România.
Produsele realizate în state membre UE au o calitate mai uşor "controlabilă" de importatorii din Occident.
Ambiţia noastră este să promovăm un brand românesc - în cazul acesta "Formmat" - pe segmentul mediu-lux, atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă.
Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi pentru fabrica de la Piatra Neamţ? Plănuiţi să mai extindeţi producţia în perioada următoare?
Dragoş Bonea: La începutul acestui an, am finalizat un program de investiţii în utilaje de ultimă generaţie aduse din Italia şi Germania, care ne permit, acum, să realizăm elemente deosebite, inclusiv efecte 3D, precum şi să creştem productivitatea şi, implicit, capacitatea de producţie. În următorul an, nu avem în vedere alte investiţii majore.
Reporter: Există un apetit în creştere pentru brandurile locale de mobilier, în detrimentul produselor din import?
Dragoş Bonea: Există o deschidere din ce în ce mai mare faţă de produsele realizate în ţara noastră, mai ales atunci când acestea au o calitate comparabilă cu alte produse similare aduse din diverse state europene. Noi suntem convinşi că cererea va creşte în următorii ani, atât pentru piaţa internă, cât şi pentru export. Cred că, în măsura în care brandurile locale reuşesc să ofere un nivel de design şi calitate similar celor din import la un preţ mai competitiv, ele vor fi mereu preferate. Produsele realizate pe plan local prezintă şi avantajul unor termene mult mai scurte de livrare şi de soluţionare a posibilelor erori (precum cele de măsurare).
În plus, începe să conteze printre clienţi şi sentimentul că, prin achiziţionarea unui produs livrat de o firmă din România, fac o investiţie în mediul de afaceri autohton.
Reporter: Ce proiecte derulaţi în prezent şi ce produse noi veţi lansa în perioada următoare?
Dragoş Bonea: Ne vom concentra pe promovarea noului brand "Formmat" atât pe piaţa internă, cât şi la export. Lansarea oficială a brandului a avut loc pe 15 octombrie, printr-un eveniment care s-a desfăşurat în cadrul showroom-ului Delta Studio din Bucureşti, unde am prezentat o gamă mult mai largă de produse din această gamă faţă de ce am expus la târgul BIFE - SIM.
În perioada următoare, vom continua să dezvoltăm colecţii noi împreună cu designeri români, pe care le vom expune anul viitor, din nou, la Salonul de Mobilă de la Milano.
Reporter: Care este strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii ani?
Dragoş Bonea: Avem în vedere, în primul rând, creşterea cifrei de afaceri în centrele de vânzare actuale prin avansul vânzărilor de produse, dar şi oferirea unor soluţii de mobilare şi decorare complete. Ne bazăm în acest sens pe echipa proprie de arhitecţi de interior, precum şi pe arhitecţii externi cu care colaborăm. Plănuim, de asemenea, deschiderea de noi locaţii.
În plus, mizăm pe valorificarea unor oportunităţi prin exportul mobilierului creat de noi şi, pe plan intern, dorim dezvoltarea de parteneriate care să contribuie la comercializarea mobilierului pe care îl producem în zonele pe care nu le acoperim cu magazine proprii.
Reporter: Vă mulţumesc!
1. fără titlu
(mesaj trimis de salariatii în data de 02.03.2016, 14:36)
de salariile mizere de la punctul de lucru din loc. Izvoare- Neamt, ce puteti comenta stimate domn?