DREPT LA REPLICĂ: "A venit momentul ca oamenii de afaceri din transporturi să se unească"
F.A.
Companii #Transporturi / 11 decembrie 2013
Referitor la materialul denumit "Greva transportatorilor de marfă va afecta întreaga industrie", publicat în data de 10.12.2013, în ziarul BURSA, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) doreşte să facă următoarele precizări:
"Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), cu sediul în Bucureşti, str. George Enescu, nr. 27-29, sector 1, reprezentativă la nivel naţional conform Legii nr. 62/2011 şi a Sentinţei Civile nr. 23 FED/16.11.2012 pronunţată de către Tribunalul Bucureşti, pe sectorul de activitate < transporturi rutiere >, respectiv pentru clasele CAEN Rev 2: - 4931 - transporturi urbane, suburbane şi metropolitane de călători, 4932 - transporturi cu taxiuri, 4939 - alte transporturi terestre de călători n.c.a, 8553 - şcoli de conducere (pilotaj), având ca membri, federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto, precum şi a service-urilor auto din România, invită structurile patronale din transporturi, indiferent de afilierea lor federală sau confederală la unitate, să nu dea curs unor aşa-zişi lideri, precum Augustin Hagiu, angajat la stat, consilier la RATB (Regia Autonomă de Transport Bucureşti - n.r.), care are drept sarcină dezbinarea mişcării patronale, pentru a o distruge, aşa cum s-a întîmplat cu sindicatele. Peste tot există cozi de topor.
< Este surprinzător că un cetăţean care se dă un bun cunoscător al activităţii din transporturi, dar care nu a avut şi nu are nicio afacere în domeniul transporturilor, care nu şi-a văzut decât interesul personal, ba un post în MT (Ministerul Transporturilor - n.r.), ba unul în unităţile centrale ale statului din domeniul transporturilor, se erijează în apărătorul oamenilor de afaceri din transporturi, al celor care au investit capital şi au angajat forţă de muncă. Fiind citit de autorităţi, ce persoană este, a cam fost lăsat pe bară şi, pentru a se răzbuna şi pentru a-şi plăti, totodată, serviciile care i-au fost făcute, luptă pentru distrugerea mişcării patronale autentice, şi o face cum a învăţat el mai bine în perioada antirevoluţionară, şi anume denigrarea adversarului.
Drept dovadă a reprezentativităţii noastre, ataşăm documentele juridice care atestă acest lucru şi nu emitem vorbe în eter >, a declarat Vasile Ştefănescu (preşedintele COTAR - n.r.).
COTAR reiterează invitaţia făcută anterior tuturor oamenilor de afaceri din domeniul transporturilor, fie că e vorba de transportatori marfă sau persoane, sau din serviciile adiacente, la un dialog pe marginea legislaţiei existente şi pentru stabilirea unui punct de vedere comun, în beneficiul oamenilor de afaceri din transporturi, şi nu în slujba unor jocuri politice. A venit momentul ca oamenii de afaceri din transporturi, cei care investesc şi creează locuri de muncă, să se unească pentru a-şi proteja capitalul şi să nu se lase manevraţi de diferite interese, ci numai de propriul interes - afacerea proprie".
Biroul de presă al COTAR