În interviul cu domnul Sorin Constantinescu publicat astăzi, 13.11.2017, în cotidianul al cărui redactor şef sunteţi, acesta aduce acuzaţii şi face numeroase afirmaţii denigratoare cu privire la activitatea Loteriei Române. Aceste informaţii dezinformează opinia publică şi aduc grave prejudicii de imagine instituţiei noastre. Considerăm că o publicaţie de ţinută, aşa cum considerăm că este cotidianul "BURSA", are ca principala misiune informarea corectă şi obiectivă a cititorilor.
Prin urmare, facem apel la profesionalismul dumneavoastră şi vă rugăm să aveţi în vedere şi să difuzaţi următorul drept la replică:
"Afirmaţiile domnului Sorin Constantinescu dezinformează opinia publică şi sunt denigratoare cu privire la activitatea Loteriei Române, aducând grave prejudicii de imagine companiei.
Domnul Sorin Constantinescu nu mai are nicio funcţie şi niciun fel de raport juridic cu C.N. "Loteria Română" S.A. încă din luna ianuarie a anului 2013. De altfel, perioada în care domnul Sorin Constantinescu a deţinut funcţia de consilier al directorului general al Loteriei Române se referă la intervalul septembrie 2012 - ianuarie 2013, respectiv 4 luni de activitate.
Cu toate acestea, în nenumărate rânduri, invocând surse din interiorul companiei, domnul Sorin Constantinescu dezinformează repetat opinia publică cu privire la diferite aspecte ale activităţii Loteriei Române, fără ca afirmaţiile pe care le face să poată fi susţinute cu argumente. Domnul Sorin Constantinescu continuă să susţină că achiziţia de terminale loteristice desfăşurată de Loteria Română este «o fraudă, un furt, preţul contractului fiind mult umflat», deşi niciun organ de control sau autoritate cu competenţe în domeniu nu au constatat acest lucru. Loteria Română a făcut publice detalii cu privire la această achiziţie care s-a desfăşurat conform legii, în condiţii de transparenţă iar aspectele ce ţin de procedură au fost aduse la cunoştinţă inclusiv publicaţiei «BURSA».
În concluzie, având în vedere nenumăratele intervenţii în mass-media ale domnului Constantinescu prin care urmăreşte dezinformarea constantă a opiniei publice, cu consecinţe evidente asupra imaginii companiei, C.N. «Loteria Română» îşi rezervă dreptul de a se adresa justiţiei.
Precizăm pe această cale că principala preocupare a managementului companiei al cărei unic acţionar este statul român este aceea de a creşte fondurile care au ca destinaţie bugetul consolidat de stat. Loteria Română oferă jucătorilor jocuri responsabile, cu respectarea celor mai înalte standarde de securitate şi integritate, elemente primordiale în construirea şi menţinerea credibilităţii în rândul acestora.
Implementarea unui nou sistem loteristic care să permită diversificarea gamei de jocuri loto, participarea on-line, reprezintă obiective principale de dezvoltare ale Loteriei Române".
1. In sfarsit cineva ia atitudine!
(mesaj trimis de Bozga Ana în data de 14.11.2017, 10:33)
Bravo Loteria Romana ,in sfarsit va aparati interesele!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2017, 13:42)
Controversatul contract semnat de către CNLR cu S&T România, de care menționează domnul Constantinescu, a respectat Legislația Ahizițiilor Publice, procedurile de achiziție pentru terminale și echipamentele pentru sistemul central fiind validate de Autoritatea Națională a Achizițiilor Publice. Mai mult de atât, înainte de lansarea procedurilor de achiziție, documentația a fost avizată de către Comitetul Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale – avizul CTE fiind cerință obligatorie pentru declanșarea procedurilor de de achiziție. Cele 2 proceduri de achiziție au fost complet transparente, documentația a fost publicată pe site-ul Autorității Naționale a Achizițiilor Publice.
Referitor la semnarea contractului cu S&T România de către domnul Mihai Păduraru, care a stat în funcție doar 10 zile așa cum menționează domnul Constantinescu, de menționat este faptul că același Consiliu de Administrație care l-a și numit în funcție, este același Consiliu de Administrație care l-a și demis tocmai datorită faptului că a semnat aceste contracte de achiziție care ar fi dus la implementarea unui sistem loteristic propriu al Loteriei...domnul Mihai Păduraru fiind demis imediat după semnarea contractelor.
Contractele subsecvente cu S&T România nu se doresc a fi semnate și tocmai de aceea în ultimul an de zile au fost mai mult de 8 directori generali la conducerea Companiei ... respectiv 6 directori generali după demiterea domului Păduraru ... care au fost numiți tocmai să pună bețe în roate...pentru că interesele sunt altele ... respectiv achiziția unui “sistem la cheie” sau semnarea unui alt contract cu un terț ... cum a fost și cel cu grecii de la Intralot. Tocmai prin achiziția unui sistem la cheie sau prin semnarea unui alt contract cu un terț, Statul Român ar fi prejudiciat...conform studiilor efectuate.
Referitor la echipamentele care s-ar achiziționa prin acest contract cu S&T România...care în opinia domunului Constantinescu, ar avea aceleași funcții/specificații cu alte echipamente deja deținute de Loteria Română....este o informație enorată....sursele domnului Constantinescu l-au indus într-o eroare majoră...lucru ce poate fi lesne demonstrat din specificațiile tehnice ale echipamentelor de tip POS la care face referire domnul Constantinescu.
Referitor la supraestimarea prețului pentru echipamente, respectiv supraestimarea prețului contractului cu S&T România...poate fi lesne demontat prin studiul de piață efectuat, respectiv prin ofertele primite din partea agenților economici din această piață.
Contractul de mentenanță pentru terminalele loteristice existente în acest moment în agenții este adevărat că a expirat la sfârșitul lunii octombrie 2017...iar în acest moment nu se poate asigura mentenanța pentru aceste echipamente, terminalele nu se pot repara de “oamenii” din interiorul Loteriei, nu există piese de schimb în stoc, doar se pot înlocui piese de care terminalele deja defecte, cartușele nu pot fi reîncărcate de către „oamenii” din cadrul Loteriei... din nou sursele domnului Constantinescu îi furnizează informații eronate....”oamenii̶ 1; din cadrul Loteriei au informat și Consiliul de Administrație în cadrul ședințelor acestuia referitor la faptul că nu pot asigura mentenanța actualelor echipemente existente în agenții.
Echipamentele de tip POS nu au aceleași specificații tehnice nici ca actualele terminale nici ca cele care s-ar putea achiziționa prin contractul cu S&T România SRL...echipamentul de tip POS care gestionează echipamentele VLT nu poate înlocui un terminal loteristic deoarece nu are specificațiile și funcțiile necesare. Astfel echipamentele tip POS ale Novomaticului au o altă funcționalitate, de gestionare a echipamentelor VLT din fiecare agenție și nu pot asigura toate functionalitățile specifice unui terminal loteristic.
Cât privește existența unui grup de interese, domnul Constantinescu are dreptate ... dar sunt mai multe grupuri de interese care nu doresc ca Loteria să dețină propriul sistem loteristic, sistem care din studiile efectuate, ar asigura venituri net superioare față de un „sistem la cheie” sau un sistem asigurat de un terț cum a fost cel cu grecii. Dar sunt persoane nostalgice după greci. Întrebarea care se pune este cine sunt cei care ar câștiga prin achiziția unui „sistem la cheie” sau prin semnarea unui contract cu un terț? Trebuie mentional ca domnul Constantinescu face parte dintre membrii asociatiei ROMBET, asa cum apare pe site-ul Rombet, asociație ce reprezintă interesele celor mai importante companii din piața jocurilor de noroc, aflate în raport concurențial cu Loteria Română.
În ce privește întrebarea dacă acest contract cu S&T România s-ar derula sau nu...este clar că aici intervine politicul...cum se poate explica un număr atât de mare de directori generali numiți în ultimul an de zile?...interesele sunt ca Loteria să NU dețină un sistem loteristic propriu...dovadă faptul că nici în prezent nu sunt semnate contractele subsecvente cu S&T România prin care trebuie livrate terminalele loteristice.
Cât privește faptul că actualul director general, domnul Ovidiu Iulian Portariuc, „vine din când în când pe la birou, stă o jumătate de oră și pleacă”... de menționat este faptul că domnul Portariuc are un contract de mandat, nu un contract individual de muncă, iar domnia sa își indeplinește atribuțiile cuprinse în contractul de mandat...normal că activitatea domniei sale presupune întâlniri înafara biroului cu alte autorități (de exemplu cu Ministerul Finanțelor Publice, care este reprezentantul Statului Român, Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc, autoritate ce aprobă regulamentele de joc, parteneri, clienți etc). Curios este cine îi face prezența/pontajul domunui Portariuc la birou...
Întrebarea care se pune este care sunt interesele domnului Constantinescu în privința Loteriei, din care grup de interese face parte domnia sa, ale cui intrese le reprezintă? Cum poate fi Loteria un „copil de suflet” pentru domnia sa atâta timp cât domnia sa a fost angajat al Loteriei în intervalul septembrie 2012 – ianuarie 2013, în timpul mandatului domnului Alexandru Dan Ghiță.
Referitor la faptul că domnul Sorin Costantinescu își atribuie meritul că ar fi desființat contractele păguboase cu grecii, domnul Constantinescu nu a avut niciun fel de contribuție și nici nu mai era angajat al Loteriei când s-a încheiat colaborarea cu grecii, respectiv în luna decembrie 2014...mult după plecarea domnului Constantinescu din Companie...deci domnia sa nu își poate atribui acest merit în condițiile în care acum militează pentru încheierea unui contract de același tip cu o altă firmă.
Conducerea Companiei trebuie să fie numită prin aplicarea OUG 109/2011, NU numită politic, respectiv selecția directorilor prin aplicarea OUG 109/2011, directori care să corespundă cerințelor (să aibă studii economice, juridice, experiență, etc), lucru care din păcate se tot amână.
Cât privește contractul cu Novomaticul, Loteria Română nu poate instala echipamente în spații pe care nu le deține sau nu are semnat un contract de închiriere pentru acel spațiu...este aberant.
Referitor la utilizarea echipamentelor de tip POS ale Novomaticului cu titlu gratuit este o speculație atâta timp cât nu există o clauză contractuală care să prevadă acest lucru. Ca fost angajat al unei companii de stat, domnul Constantinescu poate explica cum o companie de stat poate face o achiziție publică de produse pentru echipamentele ce sunt în proprietatea unei companii private?
Cât privește faptul că Consiliul de Administrație și conducerea Companiei este numită politic și atâta timp cât acest lucru se întâmplă, Compania nu poate funcționa și nu se poate dezvolta, domnul Constantinescu are perfectă dreptate. Managementul Companiei ar trebui selectat în mod profesional prin aplicarea prevederilor OUG 109/2011 ... nu numit politic... dar OUG 109/2011 trebuia și ea implementată de mult timp...și aici sunt alte interese, cele politice...politicul deține puterea acum... respectiv mai multe grupuri de interese care se luptă între ele pentru supremație.
2.1. Incomplet (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Vrabie M. în data de 14.11.2017, 15:03)
Pe mine ma intereseaza sa ne spuneti de primele cele mari de 33.000 de lei pe care le-au luat cei 7 din Loterie. Nu de alta dar suma asta este salariul meu actual luat in doi ani. Ca fost angajat la loterie, cum spuneti ca sunteti, ma puteti invata si pe mine cum sa fac sa ma angajez la loterie .... va rog frumos...
2.2. Prime (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Radu Nistor în data de 14.11.2017, 17:57)
Prime s-au mai dat in Loterie. Atunci s-a intrebat cineva pentru ce s-au dat, de la sofer si femeia de serviciu pana la Directorul general? Cand munca si raspunderea era mai mult la partenerii greci?! Nu de prime ar trebui sa va arda pe dumneavoastra ci de solutiile de sustenabilitate si continuitate a activitatii Loteriei Romane de care nu se ingrijesc cei care ar trebui sa o faca.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de Vrabie M. în data de 14.11.2017, 19:51)
Stimate domn, pe mine ma intereseaza banii si voiam să aflu cum ma pot angaja in loterie. Cu salariul actual nu mai pot trai. Cu puțin noroc si daca reusesc sa ma învârt si eu pe lângă cine trebuie ....Eu lucrez in mediul privat si oricat as muncii tot nimic nu primesc.Am studii superioare si experienta dar tot degeaba. Cand aud de asemenea sume drept prima ca ti-ai facut atribuțiile de serviciu ma ia cu furnicaturi. Si eu stiu sa întocmesc un caiet de sarcini, sa fac o achiziție dar salariul este tot ala. Fir-ar mama ei de viata ! Ce noroc au unii domle ....conteaza ziua si ora la care au fost născuți ?....33.000 lei....
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.11.2017, 21:22)
Poate domnul Constantinescu va poate raspunde in legatura cu “presupusele” prime de 33.000 de lei care s-au dat...domnia sa are surse in cadrul
Companiei...si poate va poate da un sfat
2.5. Primele (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de Sorin constantinescu în data de 18.11.2017, 14:44)
Nu e vb de surse,am lista cu cei care au primit prime,am pus-o deja la dispozitie organelor de cercetare penala.
2.6. Pret real echipamente (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de Sorin Constantinescu în data de 18.11.2017, 14:48)
Inclusiv dovezi cu pretul corect al echipamentelor,respectiv 1,8 milioane de euro in loc de 8 milioane
2.7. Pret real echipamente (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de Sorin Constantinescu în data de 18.11.2017, 14:48)
Inclusiv dovezi cu pretul corect al echipamentelor,respectiv 1,8 milioane de euro in loc de 8 milioane
2.8. Lista (răspuns la opinia nr. 2.6)
(mesaj trimis de Sorin constantinescu în data de 18.11.2017, 20:15)
Si da,sunteti si dvs pe lista celor premiati...