Volumul livrărilor efectuate în 2015 de DPD România, unul dintre jucătorii importanţi de pe piaţa locală de coletărie şi curierat expres, a crescut cu 33% faţă de anul precedent, în timp ce business-ul companiei s-a majorat cu circa 23%. Pe fondul investiţiilor în extinderea capacităţii logistice, a evoluţiei comerţului electronic, dar şi a noului serviciu de livrare de paleţi, se anticipează pentru acest an creşterea livrărilor cu 35% şi a cifrei de afaceri cu 30%, comparativ cu 2015.
Lucian Aldescu, CEO DPD România, a declarat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă: "Avem o vastă paletă de clienţi, astfel încât putem spune că românii au primit sau expediat produse din toate industriile, preponderente fiind cele de fashion, home&deco, jucării, cărţi, beauty sau mâncare pentru animale. Ponderea livrărilor la nivelul întregului an a fost una echilibrată - 50% dintre colete au fost trimise de jucători din sectorul B2B şi 50% de segmentul B2C".
Având în vedere evoluţia pozitivă a livrărilor, cifra de afaceri a depăşit pragul de 20,5 milioane de euro, în 2015. Topul zonelor din care s-au trimis anul trecut cele mai multe colete în ţară este condus de regiunea Bucureşti-Ilfov, cu 50% din total, urmată de judeţul Cluj, cu aproximativ 10%, de Timiş, Iaşi şi Arges. Potrivit directorului general, în ceea ce priveşte livrările internaţionale realizate de curierii DPD anul trecut, majoritatea lor a plecat din zonele Bucureşti-Ilfov, Cluj, Timiş, Iaşi şi Braşov, către Germania, Marea Britanie, Italia şi Ungaria. Topul românilor care au primit colete din afara ţării este condus tot de bucureşteni, ilfoveni, clujeni şi timişoreni, urmaţi de constănţeni şi ieşeni. Cele mai multe colete au venit în România tot din cele patru ţări amintite.
Trendul de creştere pe segmentul livrărilor înregistrate de DPD România s-a menţinut şi în ianuarie 2016, când numărul coletelor expediate de companie a crescut cu o treime faţă de prima lună din 2015. Din totalul coletelor trimise de români, 80% au fost pe plan intern, 15% - export şi 5% -import.
Ca investiţie în acest an, compania şi-a propus suma de 2,5 milioane de euro, în extinderea capacităţii logistice. Astfel că vor fi două proiecte mari. Lucian Aldescu a explicat: "În iulie vom deschide un depozit de 4800 mp, undeva la intrare în Mogoşoaia, iar pentru septembrie-octombrie avem în plan inaugurarea la Sibiu a unui hub de 4200 de mp. Ne bazăm şi în acest an pe e-commerce, care este motorul principal de creştere."
• PalletOne - noul serviciu al companiei
Apropo de principalele motoare de creştere, şeful DPD afirmă că acestea vor fi, în proporţie de peste 50%, e-commerce-ul, investiţiile în zona de depozitare, manipulare şi livrare, dar şi PalletOne, noul serviciu de livrare paleţi în regim de curierat, destinat companiilor care activează în zona de printing, papetărie, home&deco etc: "Investiţiile vor juca un rol esenţial în dezvoltarea business-ului şi în 2016, când ne vom concentra inclusiv pe zona de livrare marfă paletizată, oferind clienţilor acest serviciu în 24-48 ore, în România şi Bulgaria, dar şi în restul Europei".
Conform CEO-ului companiei, anul acesta volumul de paleţi se va dubla, având în vedere mărirea capacităţii de manipulare şi sortare din cele două noi depozite (Sibiu şi Bucureşti), mărirea flotei auto şi dezvoltarea de noi soluţii speciale pentru clienţii PalletOne.
"În ultimii ani, pe fondul crizei economice, obiceiurile de aprovizionare s-au schimbat vizibil, comercianţii nu mai fac stocuri, ci lucrează în baza unor comenzi punctuale. Un alt factor este ciclul de viaţă al produselor, care este mult mai redus, iar nevoia de cumpărare este mai mare. Automat a crescut cererea de produse variate, aduse cât mai repede pe raft. În acest context, DPD a creat serviciul PalletOne", a mai adăugat Aldescu.
• "Piaţa de curierat s-a maturizat"
CEO-ul companiei se aşteaptă ca piaţa locală de curierat să se situeze în jurul valorii de 420 de milioane euro, în 2016, faţă de 370 de milioane euro, nivel estimat pentru anul anterior: "Piaţa s-a maturizat şi s-a tehnologizat foarte mult în ultimii ani, tocmai pentru a acoperi cât mai bine nevoile e-commerce-ului. Tendinţele pentru 2016 vor fi trasate tot de comerţul electronic, care îşi va menţine ritmul de creştere, cu tot mai mulţi jucători, inclusiv internaţionali, care, cel mai probabil, vor intra în România în anii următori".
DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. Cu o echipă de peste 600 de angajaţi şi francizori , având acces la o reţea europeană de 16.000 de sedii Pickup, ea livrează anual 7 milioane de colete.