"EasyJet" Plc, a doua companie aeriană low-cost din Europa, şi-a diminuat pierderile în primul semestru din anul fiscal curent, ca urmare a reducerii costurilor şi a întreruperilor minime de trafic din cauza vremii.
Pierderea brută înregistrată de compania britanică a fost de 112 milioane de lire (181 de milioane de dolari) în cele şase luni încheiate în martie, cu 27% mai mică decât în perioada similară a exerciţiului fiscal precedent. Rezultatul este conform aşteptărilor companiei, care preconiza un deficit de 110-120 de milioane de lire pentru intervalul menţionat. Analiştii anticipau o pierdere de 114 milioane de lire.
Vânzările "EasyJet" au crescut cu 16% în perioada de raportare, la 1,47 miliarde lire, iar numărul pasagerilor - cu 5,4%, la 25,2 milioane.
Costurile efectuate de "EasyJet" cu achiziţia de combustibili au sporit cu 26%, la 483 milioane de lire, în contextul creşterii semnificative a preţului petrolului pe pieţele internaţionale.
Carolyn McCall, directorul executiv al companiei aeriene, preconizează că mediul economic rămâne nesigur, însă strategia "EasyJet" va face ca operatorul de transport să le poată oferi câştiguri acţionarilor.