Un procentaj de 77% dintre consumatorii autohtoni au avut probleme în timpul călătoriilor în Uniunea Europeană, în general legate de întârzierea sau anularea mijlocului de transport (în principal, avion), precum şi probleme ce ţin de bagaje, arată rezultatele unui sondaj al Centrului European al Consumatorilor (ECC) din România, trimis redacţiei.
Mai mult: 88% dintre respondenţi nu s-au adresat unei instituţii specializate de protecţia consumatorilor, relevă cercetarea efectuată pe 150 de subiecţi.
Întârzierile sau anulările mijloacelor de transport au fost nominalizate de 26% dintre respondenţi, în timp ce 21% s-au plâns de probleme cu bagajele. Un procentaj similar de persoane (26%) au acuzat nerespectarea contractului şi discriminarea.
La întrebarea: "Ştiţi ce drepturi aveţi atunci când călătoriţi în alt stat membru al UE (menţionaţi cel puţin 3)?", răspunsurile spontane au inclus: libertatea de mişcare, asistenţa medicală gratuită/de urgenţă, dreptul la informare şi serviciile de calitate.