Educaţia fizică şi sportul sunt marile vedete ale vacanţei de vară a elevilor. Ministerul Educaţiei a redescoperit această disciplină şi insistă să o repună pe deplin în drepturi, în ciuda opoziţiei.
Primul pas făcut a fost acela legat de manualul destinat acestei discipline. S-a discutat mult, au fost lansate ironii de la cel mai înalt nivel, dar până la urmă ministrul Liviu Pop s-a dovedit a fi de neclintit în decizia, perfect acoperită legal, de a oferi elevilor de clasa a 5-a un manual dedicat Educaţiei Fizice şi Sportului.
Demersurile nu s-au oprit aici, au trecut dincolo de sportul ca lectură. Ministrul Liviu Pop a anunţat că toţi copii care vor participa la programul "Şcoală după şcoală" să facă zilnic cel puţin 30 de minute de mişcare: "Vom finaliza metodologia pentru "Şcoală după şcoală'. În România, deşi acest concept a fost introdus acum cinci ani de zile, în jur de 200 de unităţi şcolare au reuşit să implementeze programul "Şcoală după şcoală', sub diverse forme, cu ajutorul asociaţiilor de părinţi, ONG-urilor, autorităţilor locale, şcoli, în unele situaţii. Principala modificare va fi pe programul de lucru, dacă-l putem numi aşa, al programului "Şcoală după şcoală', în sensul în care în cele maxim trei ore pe care copilul poate să le petreacă în cadrul programului, minim 30 de minute în fiecare zi va fi sport, joc şi mişcare, în aşa fel încât orice elev care face programul "Şcoală după şcoală', pe lângă cele două ore de educaţie fizică din trunchiul comun, să aibă minim două ore şi jumătate săptămânal joc, mişcare şi educaţie fizică". Semnalul dinspre minister spre şcoli este clar, din acest an, ora de sport nu mai este doar o "gaură în orar", trebuie tratată cu seriozitate.
Corect în esenţă, demersul ministrului a fost întâmpinat cu neîncredere, ca mai toate iniţiativele din ultimii ani legate de învăţământ. Specialiştii în medicină sunt unanimi în a aprecia beneficiile practicării sportului pentru dezvoltarea copiilor. Conform unor studii medicale, activitatea fizică practicată de cel puţin 2-3 ori pe săptămână, începută de la vârsta de 3-4 ani, întăreşte imunitatea, previne îmbolnăvirile, previne obezitatea, ajută la dezvoltarea corectă a musculaturii, întăreşte sistemul osos, echilibrează sistemul endocrin al copilului, în plus are un rol la fel de important în dezvoltarea mentală şi psihică sănătoasă, ajută la dezvoltarea creativităţii, îmbunătăţeşte coordonarea şi relaţia copilului cu alţi copii şi adulţi.