"European Aeronautic Defence & Space" Co. (EADS), compania-mamă a producătorului de avioane "Airbus" SAS, raportează o scădere de 85% a profitului său în trimestrul al doilea din 2007, din cauza costurilor generate de întârzierea lansării aparatului superjumbo A380 şi de refacerea design-ului modelului A350. Profitul net al companiei a scăzut la 81 de milioane de euro (111 milioane de dolari), de la 534 milioane de euro în trimestrul al doilea al anului trecut. Piaţa aştepta şi mai puţin: 77 de milioane de euro.
Vânzările EADS au scăzut cu 4%, la 9,5 miliarde de euro.
"Airbus" a întârziat cu doi ani lansarea aparatului de zbor A380, cu 555 locuri, din cauza unor probleme, şi se pare că va livra primul asemenea avion către "Singapore Airlines" Ltd., în luna octombrie.
În primele şase luni ale anului în curs, EADS a înregistrat un profit net de 71 milioane de euro, comparativ cu 1,06 miliarde de euro în primul semestru din 2006. Profitul brut a însumat 367 milioane de euro, faţă de 1,65 miliarde anul trecut. Vânzările a scăzut la 18,5 miliarde de euro, de la 19 miliarde de euro.
Rezultatele financiare publicate ieri de EADS sunt ultimele realizate sub conducerea comună a francezului Louis Gallois şi a germanului Tom Enders, ambii directori executivi. EADS, companie care a avut doi directori executivi şi doi preşedinţi de la mijlocul anului 2000 până în prezent, a anunţat, la data de16 iulie, că Gallois va fi unicul director executiv al EADS, iar Enders va deveni şeful "Airbus".
"Airbus" şi-a propus să realizeze economii anuale de 2,1 miliarde de euro începând cu anul 2010, după cele de 5 miliarde din perioada 2006-2010. Planul privind aceste economii include eliminarea a 10.000 de locuri de muncă în termen de patru ani şi vânzarea a şase fabrici ori găsirea de parteneri pentru aceste unităţi. "Merrill Lynch" oferă EADS consultanţă pentru vânzarea fabricilor "Airbus".