EMMANUEL LEVACHER, PREŞEDINTELE ARQUUS: "Industria românească de apărare contribuie cu câteva milioane euro anual în producţia noastră"

A consemnat George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii #Apărare / 8 iunie 2022

Emmanuel Levacher

Emmanuel Levacher


Crizele generate de creşterea preţurilor din energie, de sincopele apărute în lanţurile de aprovizionare cu materii prime, materiale şi subcomponente şi de războiul declanşat de Federaţia Rusă în Ucraina, şi-au pus amprenta şi asupra industriei de apărare globale. Reprezentanţii companiilor care produc echipamente şi tehnică militară afirmă că se aşteptau la dificultăţi după trecerea celor doi ani de pandemie, dar recunosc că nu credeau că amploarea crizelor va fi atât de ridicată şi va duce la o explozie a preţurilor în anumite domenii de activitate.

Printre cei care recunosc că actuala situaţie existentă la nivel global le afectează afacerea derulată se numără şi Emmanuel Levacher, preşedintele companiei franceze Arquus, cu care am realizat următorul interviu, în cadrul expoziţiei de echipamente şi tehnică militară "Black Sea Defence an Aerospace 2022", care a avut loc recent la Bucureşti.

Reporter: Care este oferta dumneavoastră pentru Armata Română?

Emmanuel Levacher: Oferim un vehicul de luptă 4x4, Sherpa Light, care este o familie completă de vehicule tactice uşoare, special concepută pentru nevoile militare şi care oferă performanţe ridicate în ceea ce priveşte mobilitatea, protecţia şi sarcina utilă.

Prezentăm două configuraţii ale acestui vehicul: Sherpa Scout şi Sherpa APC.

Reporter: Am aflat că aveţi o colaborare fructuoasă cu companii din ţara noastră, care vă produc componente ce fac parte chiar din vehiculul Sherpa APC. Care este valoarea contractelor pe care Arquus le derulează anual cu companiile din România?

Emmanuel Levacher: Avem câţiva parteneri, unde am localizat o parte din producţie, printre care se numără şi Romarm. Totodată, căutăm şi alţi furnizori pentru o parte din componentele vehiculelor noastre, pentru sistemele pe care le folosim. Suntem în dialog, în acest sens, cu câţiva provideri de sisteme din România, în privinţa armamentului, comunicaţiilor. Suntem pregătiţi chiar să cumpărăm aceste sisteme sau părţi din ele, şi continuăm să căutăm alţi furnizori din ţara dumneavoastră şi, de ce nu, să ajungem să asamblăm astfel de vehicule în România. Avem o participare semnificativă din partea industriei româneşti de apărare în producţia noastră - de câteva milioane de euro anual - şi un program ambiţios de localizare a producţiei unor ansamble şi subansamble în ţara dumneavoastră.

Reporter: Dacă Ministerul Apărării Naţionale va dori să achiziţioneze vehicule de luptă 4x4 de la compania pe care o conduceţi, vă gândiţi să realizaţi un joint-venture cu o companie din România?

Emmanuel Levacher: Este posibil să facem acest lucru. În acest moment nu ştim exact care sunt reglementările legale, dar nu excludem o astfel de posibilitate realizată pe parteneriat, cu semnarea unui agreement pe termen lung. Sperăm şi chiar ne-am dori ca acest lucru să se întâmple.

Reporter: Câte unităţi produceţi anual în fabrica din Limoges?

Emmanuel Levacher: Producem anual peste 1200 de vehicule Sherpa, dar capacitatea de producţie anuală depinde de contractele pe care le încheiem, de piaţa pe care desfacem producţia respectivă. Putem produce peste 100 de unităţi pe lună în fabrica din Limoges, dar producţia poate fi mărită dacă este necesar.

Reporter: Care sunt punctele forte în comparaţie cu competitorii din piaţă?

Emmanuel Levacher: Printre acestea se numără flexibilitatea produsului - de la o capacitate mare cum este Sherpa APC la o capacitate mai redusă -, capacitatea de a ne relocaliza rapid unităţile de producţie şi feedbackul pozitiv primit din partea unor clienţi de-ai noştri cum ar fi forţele armate egiptene. Reprezentanţii acestora ne-au spus că vehiculul s-a comportat foarte bine în condiţii foarte dificile şi de aceea credem că putem demonstra cu vehiculele Sherpa, mai ales odată cu prezenţa forţelor franceze în ţara dumneavoastră, că avem capacitatea de a fabrica o parte din ceea ce au nevoie Forţele Terestre Române. Ar mai fi de menţionat că vehiculele Sherpa sunt folosite de NATO, care le-a inclus printre echipamentele deplasate în România.

Reporter: Care au fost consecinţele creşterii preţurilor din energie, problemelor apărute în lanţurile de aprovizionare şi războiului din Ucraina asupra activităţii companiei Arquus?

Emmanuel Levacher: Am cunoscut aceleaşi efecte ca orice companie din economia globală. Noi eram pregătiţi să ne confruntăm cu anumite dificultăţi, dar nu ştiam dimensiunea pe care urmau să o aibă acestea, mai ales cu privire la lanţurile de aprovizionare cu materii prime, materiale şi alte subproduse necesare. Am constatat că preţul a crescut pe lanţurile de aprovizionare la câţiva dintre furnizorii noştri de materii prime şi oţel.

Reporter: Cu cât au crescut preţurile respective?

Emmanuel Levacher: Depinde de la caz la caz, de tipul de marfă, dar în general au crescut peste tot, depăşind rata inflaţiei în domeniul materiilor prime şi a unor subcomponente. Acest lucru ne îngrijorează, deoarece nu ne afectează numai pe noi, ci întreaga industrie de apărare precum şi celelalte industrii cu care colaborăm.

Reporter: Vă mulţumim!

Vehiculele de luptă Sherpa Light sunt folosite de forţele armate din Franţa şi mai multe ţări NATO, din Orientul Mijlociu, Asia şi America Latină. Familia Sherpa Light cuprinde diferite versiuni adaptate profilurilor lor de utilizare:

- militar: recunoaştere, patrulare, comandă şi legătură, forţe speciale, transportator de sisteme de arme, transport de trupe, logistică înainte, ambulanţă.

- securitate internă: poliţie, gardă naţională, unităţi de intervenţie, anti-terorism, poliţişti de frontieră.

Vehiculul Sherpa Light 4x4 în varianta Scout cântăreşte 11 tone şi poate transporta un echipaj alcătuit din cinci militari.

În ceea ce priveşte protecţia balistică şi împotriva minelor, aceasta respectă standardele internaţionale, oferind o protecţie balistică modulară şi scalabilă conform CEN 1063 şi STANAG 4569 şi protecţie antimine conform STANAG 4569.

Mobilitatea vehiculelor Sherpa este ridicată, ele putând fi manevrate pe toate tipurile de tere - medii deşertice, montane şi urbane - pentru orice tip de misiune. Vehiculele sunt echipate cu un motor de 265 cai putere, au propulsie automată cu cutie de viteze cu schimbare în gamă de viteze, sistem de variaţie a presiunii în pneuri şi rază de viraj redusă. Viteza maximă pe care o poate atinge un vehicul Sherpa este de 110 km/h, iar autonomia vehiculului este cuprinsă între 1000 şi 1400 kilometri.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7329
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3176
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9824
Gram de aur (XAU)Gram de aur387.3649

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb