ENEL: Majoritatea clienţilor sunt pe piaţa liberă şi nu vor suporta creşteri de preţuri la energia electrică, la 1 ianuarie

G.U.
Miscellanea / 28 decembrie 2020

Majoritatea clienţilor sunt pe piaţa liberă şi nu vor suporta creşteri de preţuri la energia electrică, la 1 ianuarie

Companiile de furnizare Enel au încurajat consumatorii casnici să accepte oferte din piaţa concurenţială încă din 2017, astfel încât, în prezent, peste două milioane de clienţi sunt deja pe piaţa liberă, beneficiind de un preţ fix la energia electrică pentru 12/24 de luni, potrivit unui comunicat remis, astăzi, Agerpres.

Astfel, pentru majoritatea dintre aceştia, Enel Energie Muntenia şi Enel Energie nu vor aplica nicio creştere de preţ la 1 ianuarie 2021.

"Dintre toţi furnizorii prezenţi pe piaţa de energie din România, companiile Enel din România au cei mai mulţi clienţi care au ales deja piaţa concurenţială", se menţionează în comunicat.

În prezent, dintre cei 6 milioane de consumatori de energie electrică din România rămaşi cu tarif reglementat, doar 13% sunt clienţi Enel (800.000). În Banat şi Dobrogea, aproape 75% din totalul clienţilor Enel Energie se bucură deja de preţuri concurenţiale. În Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu, procentul clienţilor Enel Energie Muntenia aflaţi deja în piaţa liberă depăşeşte 66%, informează Agerpres.

"În contextul schimbărilor de pe piaţa energiei, din 2017, companiile de furnizare Enel au venit în sprijinul consumatorilor casnici cu o gamă variată de oferte şi produse dedicate nevoilor locuinţelor acestora. Prin intermediul ofertelor, clienţii au garanţia serviciilor unui furnizor de energie electrică prezent în toată ţara şi a unor preţuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă; factura este detaliată, cu evidenţierea tuturor componentelor, fiind mult mai uşor de înţeles; pot gestiona totul online, oriunde s-ar afla, de la primirea facturii prin email sau SMS, până la plata acesteia; pot transmite indexul gratuit, ceea ce înseamnă că au mereu siguranţa că plătesc exact cât consumă", se mai spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, un rol important în procesul de trecere a clienţilor din piaţa reglementată în cea concurenţială l-a avut digitalizarea, extinderea serviciilor şi produsele care pot fi accesat în mediul online, cu impact direct în zona de business. Potrivit companiei, numai în primele zece luni din acest an, Enel a încheiat cu peste 40% mai multe contracte online de furnizare de energie electrică sau de gaze naturale faţă de întreg anul 2019, iar numărul clienţilor care au descărcat aplicaţia MyEnel s-a dublat în perioada ianuarie - octombrie 2020.

Enel Energie şi Enel Energie Muntenia au depăşit pragul de 1 milion de clienţi care au preferat factura în format electronic şi au renunţat la cea tipărită, alăturându-se astfel eforturilor companiei de protejare a mediului, pentru un viitor sustenabil, notează sursa citată.

De la 1 ianuarie 2021, preţurile la energia electrică pentru consumatorii casnici ce sunt acum în piaţa reglementată vor fi calculate de furnizorul tradiţional şi se vor numi preţuri de serviciu universal. Consumatorii fie rămân cu actualele contracte, la preţuri de serviciu universal, fie încheie contracte în piaţa liberă, la preţuri concurenţiale. Pot alege dintr-o gamă foarte variată de oferte şi servicii ce consideră potrivit pentru ei - concurenţa din piaţa liberă le aduce oportunitatea unui preţ optim.

Trecerea unui client casnic de la un furnizor de ultimă instanţă la un alt furnizor (FUI sau din piaţa liberă) nu implică niciun cost suplimentar. Procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică nu implică modificări de ordin tehnic sau o schimbare a contorului. Trecerea clienţilor casnici, în ianuarie 2021, de la preţuri de serviciu universal la o ofertă de piaţă concurenţială Enel le aduce clienţilor beneficiul aplicării preţului de piaţă liberă începând cu 1 ianuarie 2021, indiferent de momentul ales de client pentru schimbarea contractului în cursul lunii ianuarie.

Toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Mai exista abonament de la 1.1.2021.

    De ce nu apare in oferta

    Din cate stiu eu, enel, avea obligatia fata de mine,ca si client sa -mi ofere cel mai bun pret.Noi, vedem pe piata o diferenta mare de preturi. De ce am ramane la enel, daca ei cresc tariful ??? Firmele, cred ca ar trebui sa le ofere celor care au prelungit automat contractul, cel mai bun pret pt a-si mentine portofoliul de clienti stabili. Altfel, odata indepartati acestia nu vor mai reveni stind ca au fost inselati ?Vor pati ce au patit unele banci care au inselat clientii.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

04 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9748
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5640
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2853
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9164
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.8405

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb