Piaţa tichetelor de masă va avea o evoluţie relativ constantă în acest an, care va fi unul de acomodare cu tichetele electronice, legiferate recent de Guvern, este de părere Elena Pap, director general Up România (fosta Cheque Dejeuner).
În prezent, în ţara noastră, sunt aproximativ 4,5 milioane de angajaţi, din care aproape 2 milioane beneficiază de tichetele de masă, potrivit domniei sale.
Guvernul a permis, recent, emiterea de tichete de masă în format electronic, însă, implementarea acestei modalităţi de plată va dura, întrucât este nevoie de o infrastructură informatică foarte bine pusă la punct, pentru ca aceste produse să fie funcţionale în toate colţurile ţării, consideră Elena Pap.
Potrivit domniei sale, statistic, jumătate din angajatorii români acordă în prezent tichete de masă propriilor angajaţi: "Prin acordarea tichetelor de masă, angajatorul beneficiază de economii de până la 40%, datorită facilităţilor fiscale. În urma dezvoltării constante a pieţei, au mai apărut şi alte tipuri de tichete, precum tichetele cadou, tichetele de vacanţă, tichetele de creşă sau sociale pentru categoriile defavorizate şi tichetele cadou - ştim, des folosite în campanii de comunicare şi marketing. Cu toate acestea, tichetele de masă sunt cele mai căutate produse şi au cea mai mare pondere din totalul vânzărilor".
Elena Pap ne-a transmis că în România, pentru moment, există cadrul legal pentru emiterea pe suport electronic doar pentru produsul tichet de masă, însă în alte ţări acest format este întâlnit şi în cazul tichetelor cadou sau altor tipuri de tichete.
Tichetele vor putea fi distribuite sub forma unui "portofel electronic", un suport asemănător cardului bancar, şi va, alimentat de emitenţi.
Potrivit Elenei Pap, legislaţia în vigoare prevede coexistenţa celor două tipuri de suport pentru tichetul de masă: pe hârtie şi electronic. "Cele două suporturi vor funcţiona în paralel, astfel încât angajatorii vor avea posibilitatea să aleagă formatul dorit", ne-a spus reprezentantul Up România.
Costurile legate de emiterea tichetele de masă pe suport electronic, conform prevederilor legale, sunt suportate integral de către fiecare angajator.
Doamna Pap ne-a precizat însă că, pe baza unui studiu derulat împreună cu GFK România în 2014, referitor la atitudinea managerilor români cu privire la introducerea tichetelor în format electronic, angajatorii sunt foarte interesaţi de noile beneficii ale acestor tichete.
În acest sens, managerii au specificat drept beneficii reducerea activităţilor interne de distribuire a tichetelor şi o posibilitate reală de a asocia tichetele de masă în format electronic cu campanii de responsabilitate socială corporativă, prin comunicarea atitudinii responsabile faţă de mediul înconjurător.
Pentru utilizator, un mare avantaj, spune Elena Pap, îl reprezintă faptul că, în cazul tichetelor de masă în format electronic, angajatul va putea cumpăra produse şi cu fracţii din valoarea unui tichet, restul sumei rămânând în continuare pe card pentru plăţi ulterioare. În plus, cardul va fi mai uşor de manevrat şi păstrat. În cazul tichetelor în format electronic emise de Up România, utilizatorii vor avea posibilitatea de a folosi un card de tip contactless, ce permite efectuarea de plăţi doar prin apropierea cardului de POS, pentru sume mai mici de 100 de lei, în magazinele care afişează sigla PayPass, ne-a mai spus oficialul companiei.
Activarea cardului Cheque Dejeuner emis de către Up România, precum şi accesarea informaţiilor despre sold, se pot face printr-o platformă online, din spaţiul personal dedicat fiecărui utilizator, pe baza unui username şi a unei parole, ne-a mai precizat reprezentantul companiei.
Potrivit domniei sale, acest card de masă nu va putea fi folosit pentru retrageri de numerar, transferuri de fonduri sau alte operaţiuni financiare, cu excepţia plăţilor alimentelor.