"Etihad Airways", a doua mare companie aeriană din Emiratele Arabe Unite, şi-a vândut deţinerea minoritară de la operatorul de transport regional european "Darwin Airline", aceasta fiind prima înstrăinare pe care o face de la lansarea unei revizuiri strategice a participaţiilor sale, anul trecut. Totodată, vânzarea vine la numai câteva săptămâni după ce directorul executiv James Hogan a părăsit compania din Abu Dhabi.
Valoarea tranzacţiei nu a fost dată publicităţii.
"Etihad", care avea în proprietate 33,33% din "Darwin Airline", şi alţi investitori şi-au vândut deţinerile către o nouă subsidiară elveţiană a "Adria Airways" din Slovenia, conform unde declaraţii lansate de "Darwin Airline".
Un purtător de cuvânt al "Adria Airways" a declarat, citat de Reuters, că a cumpărat 99,1% din "Darwin Airline" şi va achiziţiona în scurt timp restul acţiunilor.
"Darwin Airline" a fost una dintre cele opt companii aeriene pe care le-a cumpărat "Etihad" din 2011 până în prezent, respectiv a doua vândută, după ce "International Airlines Group" (IAG), compania-mamă a "British Airways", a preluat "Aer Lingus", în 2015.
"Darwin Airline" va fi redenumită "Adria Airways Switzerland". "Darwin Airline" a operat ca "Etihad Regional" din 2014, când "Etihad Airways" a devenit acţionar al său.
Directorul financiar al "Adria Airways", Heinrich Ollendiek, îl va înlocui pe Maurizio Merlo în funcţia de director executiv al "Darwin Airline".
Deţinerile minoritare ale "Etihad", care includ participaţii la "Alitalia" din Italia şi "Air Berlin" din Germania, au fost deja puse sub semnul întrebării după ce operatorul de transport din Golf şi-a lansat planul de revizuire a participaţiilor, în 2016.
"Etihad" şi-a vândut cota pe care o deţinea la "Darwin Airline" ca parte a acestui plan, conform afirmaţiilor făcute de directorul de planificare din cadrul companiei din Emirate, Kevin Knight.
"Etihad" l-a numit pe Ray Gammell în funcţia de director executiv interimar în mai, în locul lui James Hogan, care a părăsit "Etihad" la data de 1 iulie.
"Etihad" a cheltuit miliarde de dolari pe cumpărarea de deţineri minoritare la companii aeriene din Europa până în Australia.