Exporturile de semipreparate din carne ale Agricola au fost mai mult decât duble în primele opt luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 236 de tone, comparativ cu 98 de tone anul trecut.
"Creşterea exporturilor la semipreparate şi produse tip ready-meal în 2014 a fost parte a strategiei noastre de dezvoltare, în contextul în care începând cu 2010 piaţa internă a semipreparatelor s-a contractat, stabilizându-se ulterior. Din cele 1251 de tone de produse semipreparate pe care le-am comercializat pană la 31 august (cu 17% mai mult decât anul trecut), 236 de tone am exportat către partenerii noştri externi. Anul acesta am adăugat în portofoliul clienţilor deja existenţi, din Anglia si Olanda, clienţi de pe pieţele din Franţa şi Danemarca, astfel încât am reuşit să creştem cantităţile exportate cu 140%", a declarat Lucica Benedic, directorul companiei Europrod SA, parte a Grupului Agricola.
Pentru Europrod, cifra de afaceri corespunzătoare primelor 8 luni se ridică la 18,4 milioane lei (cu 14% mai mult faţă de primele 8 luni din 2013), din care exporturile reprezintă 20%.
"Luna septembrie o vom încheia cu vânzări de 165 de tone de semipreparate şi produse ready-meal, din care 35 de tone către partenerii externi. Dorim în continuare să dezvoltăm parteneriatele externe şi acţionăm în acest sens. Cât priveşte piaţa internă, ne confruntăm în continuare cu efectele diminuării puterii de cumpărare resimţite mai acut din 2010 încoace, care induc consumatorilor din România o percepţie uşor diferită a raportului calitate - preţ", a adăugat Lucica Benedic.
Europrod îşi propune să realizeze până la sfârşitul anului 2014 o creştere de 10% a volumelor vândute, respectiv de 12% a cifrei de afaceri comparativ cu anul trecut.