Federaţia Operatorilor Români de Transport - F.O.R.T., patronat ce a avut o contribuţie determinantă la stabilizarea pieţei asigurărilor obligatorii auto , trage un ultim semnal de alarmă raportat tendinţelor alarmante de creştere a tarifelor RCA, cauzate de practici necontrolate, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
F.O.R.T. solicită autorităţilor statului o intervenţie rapidă în reglementarea mult mai clară, în interesul asigurătorilor şi asiguraţilor, a activităţii service-urilor auto, dar şi în ceea ce priveşte activitatea furnizorilor de maşini de schimb, având în vedere statistica îngrijorătoare ce ne arată clar că, în perioada 2017-2019, dauna medie a crescut cu 20 % în fiecare an.
În perioada 2018-2020, rata medie a daunalităţii, factor determinant în creşterea tarifelor RCA a fost influenţată artificial, în sens negativ de cel puţin patru cauze principale:
- Tarifele practicate de service-uri pentru reparaţia vehiculelor, zonă total nereglementată şi unde se impune urgent o completare legislativă
- Activitatea total nereglementată a companiilor ce oferă maşina la schimb la costuri mult mai mari decât cele aferente activităţii de închiriere auto sau, prin înţelegere cu clienţii, facturează un serviciu pe care nu îl prestează
- Accidentele "regizate", provocate intenţionat de cei ce se ocupă cu astfel de practici ilegale şi care formează de ani de zile adevărate reţele de tip mafiot
- Activitatea ilicită a service-urilor neautorizate ce concurează neloial firmele de reparaţii ce funcţionează legal în România
F.O.R.T. consideră că este imperios necesar că Parlamentul să înceapă, în regim de urgenţă să modifice reglementarea existentă, pentru a permite ASF modificarea normei aferente, urmărind reglementarea tarifelor practicate atât de service-uri cât şi de companiile ce oferă maşini la schimb, mai precizează sursa.
Totodată federaţia face un ultim apel la autorităţile de control, pentru că acestea să intervină urgent în direcţia opririi activităţilor ilegale în domeniu, cu atât mai mult cu cât au semnale clare şi de la reprezentanţii companiilor de reparaţii ce funcţionează legal.
Federaţia precizează faptul că nu este absolut deloc firesc ca cei de bună credinţă să fie afectaţi de costuri suplimentare din cauza faptului că cei îndreptăţiţi să urmărească aceste fenomene, refuză să îşi facă datoria.