FINANCIAL TIMES: Tinerii stimulează creşterea cererii pentru produse la standarde etice

G.F.
Internaţional / 27 decembrie 2017

Tinerii stimulează creşterea cererii pentru produse la standarde etice

Tinerii consumatori orientează piaţa spre produse la standarde etice, stimulând creşterea cererii pentru o serie de bunuri sustenabile, de la carne comercializată de ferme pentru animale crescute în aer liber la soluţii vegane pentru îngrijirea părului, comentează cotidianul Financial Times.

Într-un supermarket din nordul Londrei, în weekendul dinaintea Crăciunului, Sarah Rymer, în vârstă de 32 de ani, vrea să cumpere carne de pasări provenind din ferme pentru animale crescute în aer liber.

"În mod clar, în ultimii ani, am devenit mai conştientă de ceea ce cumpăr. (...) Cred că produsele merită banii", explică Sarah Rymer.

Ea se numără printre consumatorii din ce în ce mai mulţi care stimulează piaţa din Marea Britanie pentru produse şi servicii la standarde etice, un sector comercial care a ajuns la valoarea de 81,3 de miliarde de lire (91,5 miliarde de euro). Conform institutului de consultanţă Consumator Etic (Ethical Consumer), acest sector comercial a avut o creştere de peste 40 miliarde de lire (45 de miliarde de euro) începând din 2008, familiile cheltuind în medie 1.263 de lire (1.422 de euro) pe produse etice în 2016. Segmentul alimentelor şi băuturilor la standarde etice a crescut cu 9,7% în 2016, comparativ cu o creştere de 5,3% din 2015, informează Mediafax.

Companiile observă cererea în creştere. Anul acesta, de Ziua Recunoştinţei, compania Butterball, cel mai mare producător american de carne de curcan, a lansat prima gamă proprie de produse organice, ca reacţie la cererea în creştere. La începutul anului 2017, reţeaua alimentară britanică Pret A Manger a deschis noi unităţi cu produse în totalitate vegetariene. Compania Ikea, care anunţă că vrea să se diferenţieze de alte mărci din domeniu, intenţionează să ajungă treptat, până în 2020, să folosească doar lemn reciclat ori respectând standardele ecologice.

Şi grupurile de produse de larg consum fac eforturi intense. Firma franceză L'Oreal a prezentat recent primele sale produse vegane pentru vopsirea părului, cu obiectivul stimulării diviziei de produse profesionale pentru păr. În cadrul strategiei pentru achiziţii, Unilever a cumpărat Sir Kensington, un producător de maioneză vegană, şi marca de ceaiuri organice Pukka. Mărcile sale sustenabile - cele pe care compania le prezintă ca având "un obiectiv puternic în sensul protejării intereselor sociale ori ecologice" - au crescut în 2016 cu 40% mai rapid decât restul segmentelor firmei.

Tinerii consumatori alimentează aceste tendinţe. Date prezentate de Institutul YouGov arată că, doar în ultimul an, proporţia persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani care au devenit vegetariene din raţiuni ecologice sau pentru stimularea bunăstării a crescut de la 9% la 19%.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Atunci ne miram ca au inchis la noi micile ferme care produceau asa?

    De ce in Londra e mai ieftin un kg de pui de gostat decat la noi?

    Reporteri lui peste poate faceti o comparatie. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb