FireBrand - companie românească cu capital american, specializată în asistenţă de branding - a anunţat că a încheiat contractul de consultanţă de brand pentru compania românească de lactate Covalact.
Covalact, companie deţinută de firma americană de investiţii SigmaBleyzer prin fondul său de investiţii SigmaBleyzer Southeast Europe Fund IV, a selectat FireBrand pentru stabilirea, coordonarea şi integrarea procesului de re-branding.
Misiunea FireBrand a fost aceea de a identifica cea mai bună poziţionare de piaţă pentru Covalact şi de a crea o identitate de brand distinctă şi consistentă. "Ca punct de plecare în acest demers am avut două mari avantaje - calitatea produselor Covalact şi reputaţia companiei." - Augustina Lungu, FireBrand Associate.
FireBrand a stabilit, pe baza unei cercetări preliminare asupra atitudinii şi comportamentelor consumatorilor, o nouă strategie de brand. Ca urmare, FireBrand a elaborat pentru Covalact o nouă arhitectură de brand, care ridică această companie la statutul său firesc - acela al unuia dintre cei mai buni producători români de lactate, ale cărui produse au o calitate excelentă. A fost creată o nouă identitate corporate, care să permită Covalact asumarea poziţiei de brand-umbrelă pentru mai multe linii de produse lactate şi de brânzeturi. În plus, a fost creat şi poziţionat în mod adecvat un nou brand de produs, cu un nou nume. Acest nume va fi dezvăluit în următoarele luni, pe măsură ce Covalact îşi va definitiva şi implementa planul de marketing. Noul brand va funcţiona sub umbrela Covalact, având o identitate şi o poziţionare puternice şi distincte.
"Poziţionarea gândită de noi este simplă şi surprinzătoare, atât prin adecvarea ei naturală profilului companiei, cât şi, aşa cum au dovedit testările, gradului extrem de ridicat de acceptare în rândul consumatorilor de lactate. Era un spaţiu evident pentru Covalact, iar surpriza a stat în faptul că nimeni din piaţă nu a sesizat disponibilitatea acestei poziţionări. Uneori este nevoie de o perspectivă din afară pentru a vedea ceea ce este chiar în faţa ta, aşteptând să fie revendicat. Aşadar, pe o piaţă de lactate extrem de aglomerată, am identificat acel spaţiu care aparţine în mod firesc Covalact şi care răspunde cel mai bine aşteptărilor publicului ţintă." - Shelly Roberts, FireBrand Managing Director.
Noua poziţionare şi noul nume de produs au fost validate în cercetări calitative desfăşurate în Bucureşti şi în mai multe oraşe din ţară, care au confirmat pe deplin acurateţea recomandărilor FireBrand.
Pentru design-ul de ambalaj, încă nefinalizat, au făcut propuneri mai multe agenţii româneşti locale, precum şi un reputat package designer parizian, care a avut deja succese semnificative cu produse lansate pe piaţa românească.
Până la lansarea oficială, din motive de confidenţialitate, va trebui să avem cu toţii răbdare pentru a vedea design-ul de ambalaj câştigător şi noul brand. Momentul viitoarei lansări va fi decis de către managementul companiei, ţinând cont de contextul economic dificil pe care România, America şi întreaga lume îl experimentează. "Fără îndoială, am creat aşteptarea şi cu siguranţă consumatorii vor reacţiona pozitiv la noul nume de produs, asociat cu deja cunoscuta calitate a produselor Covalact şi cu experienţa acestei companii româneşti de prestigiu. Va fi un succes!" - Augustina Lungu, FireBrand Associate.
La realizarea proiectului au contribuit, din partea clientului, Radu Bugică, Director pentru România al SigmaBleyzer şi Williy Cristea, Marketing Director al Covalact. Din partea FireBrand, proiectul a fost coordonat de către Shelly Roberts - Managing Director FireBrand şi Augustina Lungu - FireBrand Associate.