Agenţia de evaluare Fitch a coborât ratingul Toyota Motor Corp, cel mai mare producător auto japonez, la "A+", de la "AA", invocând cererea slabă de pe piaţa de profil care afectează câştigurile companiei, arată un comunicat al agenţiei, preluat de Reuters.
Toyota se aşteaptă la pierderi anuale de 550 miliarde yeni (5,7 miliarde dolari), pentru cele 12 luni care se vor încheia în martie 2010, cel de-al doilea an consecutiv neprofitabil.
Producătorul auto nipon a estimat că vânzările sale vor scădea cu aproximativ 14%, la 6,5 milioane autovehicule, din cauza recesiunii care a afectat cererea pe piaţa nord-americană, cea mai mare căreia i se adresează.
"Ar putea dura mai mulţi ani pentru ca Toyota să revină la nivelul anterior de profitabilitate. Rivalii săi par mai rapizi în ceea ce priveşte deciziile şi reacţia în faţa crizei", a declarat Jeong Min Pak, director al Fitch Ratings.