Flanco Retail a încheiat weekendul de shopping 21-23 noiembrie cu vânzări totale de 98 de milioane de lei, reprezentând 200 mii de produse, potrivit unui comunicat al companiei remis redacţiei, astfel că retailerul şi-a depăşit cu aproximativ 40% ca valoare şi cu 45% ca număr de unităţi comercializate performanţele obţinute în perioada similară a anului trecut.
"Anul acesta, am derulat Black Friday atât în reţeaua de 87 de magazine din întreaga ţară, cât şi pe Flanco.ro", a spus Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail. "Ne-am pregătit cu o gamă de produse care, în proporţie de 95%, au fost lansate în ultimul an, iar opţiunea clară a clienţilor pentru noile tehnologii, reflectată în rezultatele de vânzări, ne confirmă că am avut dreptate să mizam pe nou".
Ponderea vânzărilor în rate în weekendul deschis de Black Friday a fost de aproximativ 20%, confirmând strategia Flanco de asociere a ofertelor de vânzare cu cele de finanţare.
"Oamenii au putut achiziţiona produsele pe care şi le doreau nu numai la preţuri foarte bune, dar şi cu soluţii de finanţare avantajoase, fără dobânzi, fapt care a dus la un trade-up, respectiv clienţii au putut opta pentru tehnologii de ultimă oră sau pentru performanţe superioare ale produselor", a mai spus Dragoş Sîrbu. "Am extins, astfel, sfera oportunităţilor de cumpărare şi clienţii au reacţionat imediat, pentru că oricine îşi doreşte să cumpere ce e mai bun, în cele mai bune condiţii", a mai spus reprezentantul companiei.
În cele trei zile de vânzări de vârf, retailerul s-a pregătit cu un program de lucru extins şi 1100 de consilieri de vânzări. Traficul înregistrat în întreaga reţea de magazine şi pe platforma online a fost de peste 2,5 milioane vizitatori.
"Ne concentrăm pe livrarea tuturor comenzilor şi la momentul actual lucrurile merg conform planului", afirmă Dragoş Sîrbu.
Cel mai mare discount de care a beneficiat un client în Black Friday a fost de 12.000 de lei, la un televizor de diagonală mare. Cele mai bine vândute repere au fost televizoarele de 102 cm, laptopurile cu procesoare i3, i5 şi A8, smartphone-urile cu specificaţii tehnice înalte, maşinile de spălat de 6 kg şi 7 kg, combinele frigorifice şi echipamentele de reţelistică (routere).
"Rezultatele din weekendul deschis de Black Friday indică o schimbare în comportamentul consumatorilor, după 4 ani de festival de shopping la final de noiembrie, în sensul în care raţionalul domină emoţionalul şi alegerea fiecăruia se îndreaptă şi către valoarea mai mare, nu numai către preţul mai mic", a declarat Dragoş Sîrbu. "Ele confirmă, de asemenea, revenirea încrederii în consum şi creează premise favorabile pentru sezonul cumpărăturilor de iarnă, care începe în câteva zile".