• Vînzările companiei scad pe piaţa internă l Conducerea producătorului auto nu ia în calcul vînzarea diviziei "Jaguar"
Constructorul auto "Ford Motor" Co., al doilea din Statele Unite, îşi va micşora cu aproape 2% producţia în America de Nord, în trimestrul al doilea, la 890.000 de vehicule, de la 906.000 în perioada similară din 2005. Aceasta este consecinţa scăderii vînzărilor companiei. În luna februarie a anului în curs, "Ford Motor" şi-a redus cu 4% vînzările pe piaţa SUA, livrînd 244.021 de vehicule per total. Vînzările de autoturisme "Ford" au scăzut cu 1,4% la 90.938 de unităţi, în timp ce vîn-zările de camioane s-au redus cu peste 5%, la 153.083 de unităţi.
Pe de altă parte, oficialii "Ford Motor" au anunţat că nu intenţionează să vîndă divizia europeană de automobile de lux, "Jaguar Cars" (din Marea Britanie), care a înregistrat constant pierderi în ultimii ani. Ba mai mult, oficialii "Ford" estimează că divizia din Europa va fi profitabilă în 2006. Directorul pentru Europa al concernului "Ford" şi, în acelaşi timp, director al diviziei "Premier Automotive Group" (PAG), Lewis Booth, a declarat: "Vînzarea < Jaguar > nu este o opţiune. Vom continua, însă, să reducem costurile". Lewis Booth a anunţat, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, că "Jaguar" a ajuns să vîn-dă 85.000 unităţi pe an, însă a refuzat să facă aceleaşi prognoze ca şi echipa de conducere a "Ford", potrivit căreia "Jaguar" va redeveni profitabilă în 2007. În luna decembrie 2005, "Ford" a anunţat că a mai injectat 1,2 miliarde de lire sterline (2,1 miliarde de dolari) în "Jaguar" pentru acoperirea pierderilor acestei subsidiare. Cele 1,2 miliarde de lire reprezintă a doua recapitalizare făcută de "Ford" la "Jaguar" în ultimii doi ani.
Grupul "Ford" a cumpărat "Jaguar" în 1989 pentru suma de 1,6 miliarde de lire sterline, însă nu a reuşit să o transforme într-o marcă profitabilă. Lewis Booth a estimat că atît PAG, cît şi "Ford" Europa vor fi profitabile în 2006, însă nu a oferit alte detalii. În prezent, "Ford" a demarat o ofensivă în Europa, mizînd pe o creştere a vînzărilor în Rusia şi Turcia. Totuşi, situaţia din Marea Britanie pune probleme, iar aceasta este cea mai mare piaţă a sa din Europa.