După 1989 România a intrat, şi încă cu success, în lumea concursurilor de frumuseţe. Încă din 1990, grupul de firme Sporting Internaţional, Federaţia Română de Fitness şi Fitness Academy au pus bazele primei agenţii de profil din ţara noastră - Internaţional Modeling Agency (IMA).
Înregistrată atît în România, cît şi în Florida, SUA, IMA este deţinătoare a 58 de licenţe pentru cele mai mari şi mai importante concursuri interne şi internaţionale de frumuseţe pentru copii, fete, băieţi şi numeroase contracte de colaborare cu renumite agenţii de modele din lume.
IMA s-a specializat în descoperirea, pregătirea, promovarea şi impresarierea modelelor pe baza criteriilor internaţionale, rezultatele de excepţie la importante concursuri internaţionale ale reprezentanţelor agenţiei noastre, nominalizîndu-le în adevărate "ambasadoare ale imaginii României în lume".
Concursurile de frumuseţe nu sînt doar spectacole în care o serie de fete frumoase defilează pe o scenă. Participarea la un concurs internaţional de frumuseţe asigură atît reprezentatei ţării, cît şi agenţiei ce o pregăteşte şi impresariază, debutul pe marea scenă a modeling-ului mondial.
Procesul de pregătire a unui model pentru a putea reprezenta oficial ţara cu succes, dar şi responsabilitate la un concurs internaţional sau Finala Mondială de mare amploare este complex şi conţine mai multe module, printre care pregătirea de specialitate, cunoştinţe de cultură generală, conduită şi comportament în societate (pe lîngă proba de interviu desfăşurată obligatoriu la fiecare concurs, participantele vor întîlni diverse personalităţi). De asemenea, este necesară cunoaşterea obligatorie, cel puţin, a limbii engleze, asigurarea vestimentaţiei corespunzătoare (costum de baie, rochie de seară, costum naţional, ţinute pentru cocktail etc.), pregătirea scenică (mers scenic, probă de talent etc.), campanie de presă (mediatizarea evenimentului şi a participării la respectivul concurs).
Din 1992 IMA a cîştigat anual premii la concursurile la care a participat, concursuri care s-au desfăşurat în Europa, SUA, America de Sud şi Asia. Succesele înregistrate şi experienţa acumulată stau la baza francizei pe care o propune IMA.
Francizatul nu va plăti redevenţă, în schimb va plăti pentru achiziţionarea licenţelor oferite de IMA, pentru organizarea concursurilor de frumuseţe.
Persoana care va achiziţiona o licenţă va putea începe pregătirea campaniei media şi cea de găsire a sponsorilor interesaţi să-şi promoveze şi să-şi asocieze imaginea cu Selecţia Naţională a concursului respectiv (ex. Best Model Of The World - România). Acest lucru aduce importante beneficii materiale şi de imagine.
După achiziţionarea unei licenţe (care se reînnoieşte an de an) pentru concursul intern şi internaţional de copii (taxa anuală este de 3.500 euro), fete sau băieţi (taxa anuală diferă între 5.000 şi 6.500 de euro în funcţie de importanţa şi ranking-ul concursului) puteţi organiza concursul-spectacol de Selecţie Naţională.
Francizatul va avea astfel un beneficiu deosebit prin găsirea unor sponsori locali, mediatizarea evenimentului cu ajutorul presei scrise, posturilor TV (din ce în ce mai interesate de preluarea unor evenimente şi spectacole bine organizate şi jurizate) şi radio.
• Condiţii de francizare
Francizatul va beneficia permanent de sprijinul, know how-ul, managementul profesional, cît şi experienţa vastă a francizorului IMA. Cu toţii avem obligaţia, dar şi interesul direct de a organiza în bune condiţii şi a selecta corect şi imparţial pe cea care va putea reprezenta, oficial, România, la Finala Mondială.
• Obligaţiile francizatului
- pentru organizarea unuia sau a mai multor concursuri beneficiarul are obligaţia să semneze un contract de achiziţionare a francizei;
- să cumpere cel puţin o licenţă de organizare de la IMA;
- să respecte normele impuse de IMA.
Eugen Driga, Senior Consultant, IMO franchising group imooffice@gmail.com, www.fbb.ro