Ţara noastră se află în plină expansiune a retailului modern (n.r. reprezentat de hipermarketuri, dar şi magazine de proximitate), acesta fiind la sfârşitul anului 2012 la 49% din total, a declarat, pentru ziarul BURSA, Francois Melchior de Polignac, directorul general al Carrefour România. Domnia sa a adăugat că procentul este unul foarte scăzut în comparaţie cu pieţele de desfacere ale ţărilor dezvoltate din vest, unde retailul modern depăşeşte 90 de procente.
Francois-Melchior de Polignac, directorul general al companiei franţuzeşti din România, susţine că, pe baza acestui fapt, Carrefour îşi va continua expansiunea din ţara noastră, începută agresiv în 2012, prin dezvoltarea tuturor formatelor pe care le deţine - hypermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate. Dacă, la finalul anului 2011, lanţul de magazine al retailerului francez număra 72 de unităţi, în prezent numărul acestora a ajuns la 121, prioritare fiind supermarketurile şi magazinele de proximitate. În ceea ce priveşte reţeaua de hypermarketuri, care în prezent numără 24 de magazine, Carrefour a anunţat deschiderea unui nou centru, la Bucureşti, pe platforma fostei uzine Vulcan. Inaugurarea acestuia va avea loc în trimestrul al treilea al anului 2013.
Directorul general al Carrefour România a spus: "Dăm atenţie tuturor oportunităţilor, există potenţial de creştere pe toate segmentele. Ce constatăm, însă, este că oamenii doresc să aibă aproape de casă magazine de încredere, de unde pot achiziţiona produse de calitate". În acest sens, Carrefour se află în plin proces de dezvoltare a reţelei de magazine de proximitate, în franciză. Lanţul de magazine Express numără în prezent 28 de unităţi, retailerul francez demarând o campanie de extindere a acestora la nivelul întregii ţări.
• Carrefour România: "Platforma online de comenzi ne-a confirmat estimările"
Carrefour Online, magazinul virtual lansat în aprilie, s-a bucurat de o mare popularitate în rândul clienţilor retailerului francez, conform lui Francois-Melchior de Polignac. Domnia sa a declarat: "Magazinul online este un proiect la care s-a lucrat mai bine de un an. De la lansare, platforma de comenzi a mers foarte bine - putem spune că ne-a confirmat aşteptările." De asemenea, Francois-Melchior de Polignac a continuat spunând că perioada de testare a site-ului a fost încheiată în această vară, însă, date fiind caracteristicile şi dinamismul comerţului online, nu putem discuta de o variantă finală a acestuia. Carrefour online este primul magazin dedicat comerţului electronic pe segmentul de online food. Acesta este disponibil, momentan, doar în Bucureşti şi în zonele limitrofe.
Referitor la profiturile realizate în piaţa românească, pe care activează Carrefour, directorul general al companiei spune că acestea se află în media celorlaltor ţări. Francois-Melchior de Polignac a pus acest lucru pe seama faptului că "retailul, în general, are marje de profit foarte mici". Carrefour România a avut anul trecut vânzări de 986 milioane euro, cu trei procente mai mult decât în 2011.
Grupul Carrefour este cel mai mare retailer din Europa. În prezent, compania franţuzească deţine în România 24 de hypermarketuri, 69 de supermarketuri, 28 de magazine de proximitate Express şi platforma de comenzi Carrefour Online. Francois-Melchior de Polignac conduce lanţul de magazine din ţara noastră din luna aprilie a anului 2011.