Franke România, parte a diviziei Kitchen Systems a corporaţiei multinaţionale Franke Holding AG din Elveţia, aniversează 10 ani de prezenţă pe piaţa din România. În ultimii 10 ani, Franke România a înregistrat o creştere constantă a cifrei de afaceri, pornind de la 450.000 USD în 1998 şi ajungând la finele lui 2007 la 15 milioane de euro.
Valeriu Cobaschi, Director General la Franke România, a declarat: "În ultimii ani, piaţa de electrocasnice incorporabile a înregistrat un ritm de creştere mai accelerat pe de-o parte datorită conştientizării avantajelor clare oferite de acestea în sfera igienei şi a ergonomiei, în comparaţie cu produsele de sine stătătoare (freestanding). Dar factorul care va impulsiona decisiv piaţa în viitorul apropiat va fi darea în folosinţă a locuinţelor noi. 2008 va fi primul an în care se vor da în folosinţă un număr important de apartamente noi, numai în Bucureşti aproximativ 9.000, comparativ cu 2007, când s-au predat puţin sub 2000. Din această pers-pectivă, estimez că cifra de afaceri a companiei Franke va depăşi 17 milioane de euro în acest an, iar valoarea pieţei pe care activăm va ajunge la aproximativ 55 milioane euro. Cred că în următorii ani, ponderea electrocasnicelor incorporabile va ajunge la 50% din totalul vânzarilor de electrocasnice, iar piaţa de profil va avea un ritm de creştere de 15% anual".
Sistemele Franke de bucătărie includ toate echipamentele necesare unei bucătării: chiuveta, bateria, plita, hota, cuptorul, maşina de spălat vase, combina frigorifică, cuptorul cu microunde şi alte accesorii. Oferta de sis-teme din inox (satinat, dekor şi microdekor), este completată de sistemele colorate (cele de fragranite: avena, ardesia, sahara, grafite, alluminio, bianco), apreciate deopotrivă de consumatorii din România.
În prezent, compania numără 43 de angajaţi şi deţine în portofoliu peste 1.000 de produse diferite. De curând, Franke România a deschis cel de-al 30-lea showroom, în zona de nord a Bucureştiului (KPMG Bussines Center), ca urmare a strategiei companiei de a fi cât mai aproape de consumatori şi potenţiali clienţi.