Guvernul german a pus deoparte un miliard de euro pentru a sprijini un consorţiu de companii germane care vor să producă celule de baterii destinate automobilelor electrice şi de asemenea intenţionează să finanţeze un centru de cercetare care va dezvolta o nouă generaţie de baterii solide, au declarat astăzi pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar.
Aceste măsuri, care ar urma să fie anunţate săptămâna următoare de ministrul Economiei, Peter Altmaier, sunt concepute să reducă dependenţa constructorilor auto germani de furnizorii asiatici de baterii şi să protejeze locurile de muncă din industria auto germană, în pericol din cauza tranziţiei de la motoarele cu combustie internă la automobilele electrice.
Garanţia că firmele locale vor fi implicate în lanţul de aprovizionare pentru vehiculele electrice este importantă pentru Germania, ţară a cărei economie a devenit dependentă de succesul industriei auto.
Însă planurile Berlinului în domeniul bateriilor destinate automobilelor electrice ar putea să vină prea târziu. Companiile asiatice, care sunt deja lideri în acest sector, au început să îşi majoreze producţia şi unii experţi avertizează că există riscul unei oferte excedentare de baterii care să afecteze apariţia unor noi jucători europeni capabili să producă un număr semnificativ de baterii.
"Avem o acumulare a riscurilor în sectorul auto. Industria este mult prea dependentă de motoarele cu combustie internă. De acea guvernul vrea să ajute sectorul în eforturile sale de diversificare" a declarat secretarul de stat în Ministerul german al Economiei, Christian Hirte. Acesta a adăugat că Berlinul discută cu mai multe companii precum şi cu alte guverne europene pentru susţinerea unei uzine care să producă celule de baterii. "De exemplu există posibilităţi în regiunea Lausitz, posibil în cooperare cu Polonia", a spus Hirte, care se ocupă şi de coordonarea politicilor pentru Germania de Est precum şi penttru IMM-uri.