55% dintre clienţii instituţiilor financiare nebancare din România sunt chibzuiţi cu cheltuielile zilnice şi aproape 7 din 10 susţin că dezvoltarea cunoştinţelor financiare ar contribui la o mai bună gestionare a bugetului de familie şi planificare financiară pe termen lung, arată un studiu GfK la iniţiativa International Personal Finance, grupul din care face parte Provident România. Cercetarea a fost realizată pe un eşantion total de 8.040 de clienţi din cele 8 ţări în care este prezent grupul britanic, dintre care 1.034 din România.
Economisirea pe termen lung este principala preocupare a respondenţilor români atunci când caută să obţină informaţii financiare. Peste 30% dintre participanţii la sondaj din România consideră că un nivel mai ridicat de educaţie financiară i-ar putea ajuta să-şi crească economiile, în timp ce aproximativ un sfert spun că ar putea să-şi gestioneze astfel mai bine cheltuielile zilnice şi bugetul lunar de familie. Totodată, 21% sunt interesaţi să-şi dezvolte cunoştinţele financiare pentru a putea realiza investiţii pe termen lung, la bursă sau în imobiliare.
În prezent, 3 din 10 respondenţi spun că reuşesc să facă economii cu regularitate pentru viitorul lor şi al familiei lor. Dintre aceştia, mai mult de jumătate pun bani deoparte pentru pensii private, 10% au economii la bancă şi 6% au realizat investiţii pe termen lung cu scopul de a economisi, arată studiul realizat de compania britanică de cercetare GfK pentru Provident.
Viktor Boczán, directorul general al Provident Financial România a declarat: "Românii şi-au schimbat obiceiurile financiare în ultimii ani, devenind tot mai atenţi cu cheltuielile zilnice şi mai interesaţi să-şi optimizeze finanţele personale pentru a economisi şi investi pentru viitor. Mai mult, observăm că educaţia financiară a devenit o prioritate, ceea ce reconfirmă strategia noastră de a susţine, încă din 2008, programe ample menite să îmbunătăţească nivelul de cunoştinţe de gestionare şi planificare a bugetului".
Compania susţine platforma de educaţie financiară şi antreprenorială SigurantaFinanciara.ro, lansată în 2013 pentru a oferi românilor informaţii relevante explicate pe înţelesul tuturor, instrumente utile de planificare a bugetului, precum calculatoare de buget, de economii sau de investiţii şi materiale video inedite pentru o mai bună planificare a finanţelor, economisire şi investiţii. Peste un milion de români au aflat până în prezent despre SigurantaFinanciara.ro şi au avut oportunitatea să-şi dezvolte cunoştinţele financiare prin intermediul platformei şi resurselor de educaţie financiară disponibile, iar iniţiativa Provident în România a fost extinsă anul trecut şi în Bulgaria.
La nivel european, 4 din 10 respondenţi sunt interesaţi să acumuleze cunoştinţe financiare pentru a-şi optimiza veniturile şi cheltuielile lunare. Cercetarea GfK face parte dintr-o iniţiativă desfăşurată în rândul clienţilor grupului britanic IPF în toate cele opt ţări în care acesta este prezent (România, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria şi Mexic), cu scopul de a identifica percepţiile consumatorilor asupra climatului socio-economic, comportamentul lor de economisire şi creditare şi principalele lor preocupări.