Goldman Sachs a devenit oficial, marţi, creditor prin carduri de credit, lansând un astfel de produs împreună cu Apple, intenţia băncii americane fiind să îşi dezvolte operaţiunile cu credite de consum, a anunţat directorul general al instituţiei financiare David Solomon, într-un memo adresat angajalilor, obţinut de Reuters.
Cardul de credit virtual, adresat tuturor clienţilor din Statele Unite, este primul de acest tip al Goldman Sachs şi reprezintă un pas important al băncii în vederea dezvoltării afacerilor bancare de consum.
"Cardul Apple este important, dar este numai începutul. În următoarele decenii, anticipăm că vom deveni lideri în operaţiunile de consum, aşa cum suntem în afacerile instituţionale şi corporative", a scris Solomon într-un email adresat angajaţilor.
Solomon nu a spus dacă banca este în căutarea altor parteneri pentru lansarea unor carduri de credit, aşa cum a procedat cu Apple.
Goldman a început să vândă produse bancare de consum, către clienţi persoane fizice, în urmă cu trei ani, prin lansarea băncii online Markus. În prezent, Markus are un portofoliu de credite în valoare de 5 miliarde de dolari şi depozite de peste 50 de miliarde de dolari, de la aproximativ 4 milioane de clienţi din Statele Unite şi Marea Britanie.