• Compania disponibilizează 1.500 de salariaţi
Goodyear Tire & Rubber Co., cel mai mare producător american de anvelope, îşi va închide fabricile din Marea Britanie şi Polonia, urmînd să disponibilizeze 1.500 de salariaţi. Astfel, încercînd să-şi diminueze pierderile, compania va închide fabrica din localitatea britanică Washington, producătoare de cauciucuri pentru autoturisme, şi cea din Debica (Polonia), care realizează pneuri pentru biciclete. Drept urmare, societatea va realiza economii anuale de 50 de milioane de dolari. Numai închiderea unităţii de producţie din Marea Britanie va genera economii anuale de aproximativ 20 de milioane de dolari anual. Fabrica britanică are o capacitate de 3,3 milioane de anvelope anual, iar o parte din producţia realizată aici ar putea fi transferată în Germania. În privinţa capacităţii diviziei poloneze, producţia acesteia va fi eliminată, nu transferată, întrucît nu mai este competitivă, spun oficialii companiei. Costurile aferente închiderii celor două unităţi ar putea totaliza 115 milioane de dolari.
Compania americană, care a înregistrat pierderi de 51 de milioane de dolari în ultimul trimestru din 2005, îşi reduce producţia pe care o realizează în Europa, în condiţiile în care constructori auto de renume, precum "General Motors" Corp. sau "Volkswagen" AG, au solicitat furnizorilor de componente să-şi reducă preţurile, dată fiind concurenţa de pe piaţa de profil. Rivalii "Goodyear", printre care compania germană "Continental" AG, şi-au mutat producţia în ţări precum România, în care forţa de muncă este ieftină. La fel, "Goodyear" ar putea să-şi transfere producţia în China.
"Măsurile anunţate de < Goodyear > ar trebui văzute ca o ştire pozitivă", consideră Thomas Besson, analist la "Merrill Lynch", sucursala londoneză. Acesta susţine că "toţi producătorii de anvelope încearcă să-şi diminueze cheltuielile, iar unii şi-au făcut o strategie din mutarea activităţilor în afara vestului Europei, în ţări în care costurile sînt mai mici".
Închiderea celor două unităţi de producţie mai sus menţionate urmează vînzării diviziei "Goodyear" producătoare de cauciucuri pentru tractoare. Vînzarea a avut loc în ultimul trimestru din 2005 şi a presupus eliminarea a 1.200 de salariaţi.
"Goodyear" are o cotă de piaţă de 17% la nivel mondial, potrivit cifrelor "Merrill Lynch". Astfel, compania americană se situează pe locul al treilea în clasamentul de profil, după producătorul francez "Michelin", care deţine 20% din piaţa anvelopelor, respectiv "Bridgestone", care controlează o proporţie de 18%.