Motorul de căutare Google Inc. va începe să vândă publicitate pe web prin intermediul site-ului de licitaţii on-line eBay Inc., facilitându-de clienţilor să dialogheze cu vânzătorul online sau telefonic printr-un simplu click, informează Rompres. Acordul anunţat ieri promite că introduce tehnologia de site web "click-to-call" pentru o largă audienţă, această tehnică urmând foarte probabil să fie adoptată rapid. Acest fapt va conduce la o conectare rapidă a consumatorilor cu producătorii de publicitate. Va fi facilitată potenţialilor cumpărători posibilitatea de a suna vânzătorii printr-un singur click într-o pagină web. La 11 ani de la înfiinţarea sa de către un programator din Silicon Valley, eBay şi-a continuat expansiunea prin achiziţionarea, anul trecut, a companiei de telefonie prin Internet Skype, pentru suma de aproximativ patru miliarde dolari. În prezent, eBay are aproximativ 200 milioane de utilizatori în întreaga lume şi peste 30 milioane de utilizatori în Asia.
În luna iulie a anului trecut, eBay a lansat sistemul de plăţi on-line PayPal în China, urmând să investească 100 milioane dolari în această ţară. Rivalii Yahoo Inc. şi Google Inc. sunt interesaţi de extinderea pe piaţa chineză, unde au investit sau cumpărat firme chineze care deţin site-uri web de licitaţii on-line. În urmă cu două luni, grupul american Google a lansat serviciul Google Checkout, propria sa platformă de plăţi pentru cumpărăturile online, analiştii considerând că mişcarea este destinată să ofere un rival la serviciul PayPal oferit de grupul eBay Inc. În prezent, Google Checkout autorizează cumpărăturile online doar cu carduri bancare Visa, MasterCard, American Express şi Discover (grupul Morgan Stanley). În prima fază, serviciul va fi disponibil doar consumatorilor americani, după care va fi disponibil şi la nivel internaţional.