Reporter: Unde veţi derula investiţii şi extinderi în acest an?
Robert Chiţan: Gral Medical a reuşit să îşi consolideze poziţia în topul serviciilor medicale prin creşteri ale businessului de peste 20%, an de an, şi prin deschiderea de noi orizonturi în medicina privată modernă. Acest lucru a fost posibil prin implementarea de servicii noi, dar şi prin deschiderea de noi centre. De curând, am deschis două clinici de mari dimensiuni în Bucureşti şi Ploieşti, în urma unei investiţii de aproape 1,5 milioane de euro, investiţie ce face parte integrantă dintr-un buget de investiţii multianual în valoare de 5,5 milioane de euro.
Prima clinică este situată central în Capitală, pe Şos.Ştefan cel Mare, şi oferă servicii moderne de endocrinologie (puncţii de tiroidă), chirurgie estetică şi servicii decontate integral în contract cu CASMB. Cea de-a doua se întinde pe o suprafaţă de 1800mp în Ploieşti şi este în prezent cea mai mare din Judeţul Prahova. Oferă servicii de imagistică medicală (Rmn, Ct, Rx) şi spitalizare de zi (litotriţie şi oncologie medicală), iar pacientul poate primi un diagnostic complet în aceeaşi zi.
În următoarea perioadă ne-am propus să deschidem încă 2 centre medicale în oraşe cu o populaţie de peste 300 000 de locuitori, dar nu este exclus, în funcţie de oportunităţi, să intrăm şi în oraşe mai mici. Anul trecut am reuşit să implementăm un sistem modern de telemedicină şi efectuăm consultaţii de second opinion cu peste 30 de medici din ţară, de aceea dorim să trecem la un alt nivel de colaborare în acest an.
Reporter: Cu ce cifră de afaceri aţi încheiat anul 2014 şi care sunt serviciile cele mai accesate de către pacienţi?
Robert Chiţan : Pentru anul 2014, grupul Gral Medical a înregistrat venituri de 101.247.343 lei (22,9 milioane Euro) în creştere cu 23% faţă de anul anterior. Cele mai importante creşteri au fost înregistrate de Spitalul OncoFort cu un avans de 35%, Centrul de Radiologie Gral din Capitală cu 30% şi centrele din provincie care au depăşit estimările şi au crescut cu aproape 41%. Avem o creştere organică a afacerilor, iar serviciile noastre au fost accesate în 2014 de peste 1 milion de pacienţi şi am efectuat peste 5 milioane de analize.
În prezent, suntem leaderi pe segmentul oncologic cu Spitalul OncoFort (etalon în radioterapie, chirurgia oncologică, telemedicină şi second opinion) şi pe segmentul cardurilor de sănătate private (cardul Favor). Oferim servicii de diagnostic şi tratament în oncologie pentru peste 700 de pacienţi lunar, un record greu de atins în sectorul privat.
În 2014, pe segmentul chirurgiei, coordonat de Prof.dr. Irinel Popescu, în spitalul OncoFort, au dominat intervenţiile din sfera chirurgiei Oncologice pentru: cancer de colon, cancer de sân, cancer de ficat.
Majoritatea sunt diagnostice şi intervenţii complexe ce implică mai multe proceduri (hemicolectomii, hepatectomii şi mastectomii.
Nu pot să nu menţionez meritul pe care îl are echipa de medici renumiţi în România şi Austria: prof.dr Irinel Popescu,coordonatorul secţiei de chirurgie, Rodica Anghel, coordonatorul secţiei de radioterapie, prof. dr. Cristoph Zielinski şi prof.dr. Thomas Brodowicz coordonatorii secţiei de chimioterapie, Dr. Dan Hortopan coordonator imagistică medicală.
Gral Medical dispune în prezent de o reţea de 24 de centre (clinici şi laboratoare) şi un spital privat. Urmărim, ca prin serviciile şi dotările noastre, în viitorii ani să depăşim 50 milioane de euro pe acest segment.
Reporter: Ce evoluţie are piaţa medicală, apar jucători noi, investiţii noi...
Robert Chiţan : Dacă, până acum, piaţa serviciilor medicale evolua pozitiv, indiferent de factorii economici, începând cu 2015, în ceea ce priveşte proiecţiile financiare, piaţa devine mai puţin predictibilă. În momentul în care nu se mai adaugă plus valoare la serviciile medicale oferite, iar companiile nu mai cresc organic, vorbim de cantitate şi nu de calitate. Acesta este şi motivul pentru care multe proiecte, începute în anii anteriori, au lăsat garda jos, iar rentabilitatea preconizată se lasă încă aşteptată.
Cu siguranţă s-a încins "siguranţa" exit-urilor, iar multe companii au aşteptări mari, cu toate acestea ele nu influenţează evoluţia pieţei, ci doar transbordări de branduri şi active.
Tendinţa de extindere şi eventuale noi investiţii vor fi temperate în continuare, dar cele mai spectaculoase extinderi vor fi cele pe verticală şi nu pe orizontală. Vor exista concepte noi medicale care vor putea construi arhitectura unui sistem medical privat modern, iar pacientul va avea un rol important. Pacientul în continuare are aşteptări mult mai mari decât plus valoarea oferită de piaţa serviciilor medicale private.
În 2015 piaţa serviciilor medicale va avea o creştere cu o cifră, cu toate acestea este foarte aproape să atingă pragul psihologic de 1 miliard de euro, având în vedere realizările din 2014.
Reporter: Vă mulţumesc!