Vivartia, producător grec de produse alimentare, intenţionează să investească în continuare în sud estul Europei pentru a-şi dezvolta afacerile cu legume congelate şi semipreparate pe piaţa din România şi Bulgaria, potrivit Thomson Financial.
Vivartia se va concentra pe creşterea cotei de piaţă în Cipru şi Bulgaria pe segmentul produselor lactate şi pe promovarea de noi produse pe segmentul dulciurilor şi produselor de patiserie. Compania urmăreşte de asemenea creşterea vânzărilor diviziei de salate proaspete. Lanţul de restaurante şi catering al grupului grec se va axa pe dezvoltarea unităţilor Flocafe în Grecia, încercând totodată să pătrundă pe piaţa livrărilor de mâncare.
Compania Vivartia şi-a anunţat planul de afaceri pentru perioada 2008-2012 şi a programat 800 milioane de euro pentru investiţii şi achiziţii. Planul de dezvoltare al Vivartia pentru perioada 2008-2012 se concentrează pe noi achiziţii şi expansiunea geografică în sud-estul Europei, dar şi pe controlul asupra costurilor pentru majoritatea diviziilor sale.
Grupul grecesc Vivartia, care a fost recent achiziţionat de Marfin Investment Group a fost temporar suspendat de la bursa din Atena până la publicarea planului de afaceri, dar speră să fie din nou inclusă în tranzacţii, acum că a publicat planul.
Compania Vivartia este rezultatul fuziunii dintre Delta Dairy Products cu alte companii greceşti importante din domeniul alimentar, prinrtre care Chipita, Goody"s şi multe alte societăţi ce activau pe segmentul mâncărurilor şi băuturilor. Acţionarul majoritar al companiei a fost familia Daskalopoulos până când grupul Marfin Investment a cumpărat o participaţie de 76,89% din Vivartia.