"Viacom Inc.", corporaţia americană din sectorul media care deţine postul MTV, este pe cale să cumpere concurentul german "Viva Media", la un preţ de aproximativ 300 milioane de euro (362 milioane de dolari), informează Reuters, citînd surse apropiate discuţiilor.
Prin cumpărarea "Viva", între acţionarii căreia se află grupurile media "Time Warner" şi "Vivendi Universal", "Viacom" şi-ar consolida poziţia în Europa şi ar domina piaţa de profil din Germania. Un anunţ este aşteptat în această săptămînă, au precizat sursele citate. Nici una din companiile implicate nu a dorit să comenteze informaţia.
Conform observatorilor din industria muzicală, marile case de discuri şi posturi germane de televiziune ar putea să depună contestaţii la autorităţile din domeniul concurenţei, dacă "Viva" acceptă să fie preluată de "Viacom", care ar dobîndi o importantă putere de decizie în privinţa clipurilor video difuzate şi a pieţei de publicitate aferente.
"Viva Media" a fost lansat în 1993 ca să contracareze dominaţia MTV, printr-o focalizare mai mare asupra muzicienilor germani, pe care rivalul său îi ignoră în mare parte. Cele două canale ale "Viva" deţin în prezent o cotă de piaţă de 3,2% din audienţa formată din persoane cu vîrsta cuprinsă între 14 şi 29 de ani. "Viva" a fost un succes imediat, însă evoluţia sa a fost afectată ulterior de declinul pieţei de publicitate din Germania şi a înregistrat, anul trecut, o pierdere de 4,4 milioane de euro, la vînzări de 114 milioane de euro. Pe lîngă posturile din Germania, "Viva" mai deţine canale de televiziune subsidiare în Elveţia, Polonia, Ungaria şi Olanda, precum şi o firmă de producţie TV. "Time Warner" este proprietarul a circa 31% din acţiunile "Viva", dar controlează un pachet de 46,1% din capitalul său, în vreme ce divizia "Universal Music" a "Vivendi" deţine o participaţie de 15,3%.