Grupul VELUX, unul dintre principalii producători de ferestre de mansardă, ce comercializează produse şi soluţii pentru case inteligente, anunţă că 90% din ambalajul ferestrelor de mansardă pentru acoperişurile înclinate, unul dintre cele mai populare produse ale brand-ului, nu va mai conţine plastic, acesta fiind înlocuit cu un material unic pe bază de hârtie.
Demersul companiei va contribui la economisirea a până la 900 de tone de plastic pe an şi va avea drept rezultat o colectare mai simplă a deşeurilor din ambalaje pentru clienţi.
La nivel global, 300 de milioane de tone de deşeuri de plastic sunt generate în fiecare an, iar cercetătorii estimează că 60% din plasticul produs începând cu anul 1950 a ajuns la gropi de gunoi sau în natură2. Totodată, s-a dovedit că materialele din plastic destinate unei singure utilizări au un impact negativ asupra mediului şi biodiversităţii dacă ajung în locuri neconforme3. Astfel, reprezentanţii VELUX transmit că în locul plasticului, ambalajul pentru ferestre va conţine carton cu certificare FSC - Forest Stewardship Council (ONG internaţional care certifică provenienţa sustenabilă a produselor, din păduri gestionate responsabil).
Odată cu îndepărtarea componentelor de plastic din polistiren expandat (EPS), clienţii VELUX vor economisi timp pentru separarea şi sortarea deşeurilor de ambalaje, astfel că procesul de reciclare devine mai eficient şi mai ieftin.
De asemenea, această transformare contribuie la reducerea cu 13% a amprentei de carbon generate de ambalajele ferestrelor de mansardă ale grupului VELUX şi este esenţială pentru îndeplinirea obiectivului general din strategia de sustenabilitate a companiei, acela de a produce ambalaje dintr-un material unic, cu zero plastic şi 100% reciclabil, până în 2030.
Mai mult, iniţiativa marchează primul pas dintr-o amplă transformare durabilă a modelului de business al grupului VELUX şi a produselor şi soluţiilor pe care le aduce pe piaţă.
"La VELUX, ne angajăm să facem tot ce depinde de noi pentru a contribui la un viitor mai sustenabil, punând planeta şi natura în centrul deciziilor pe care le luăm privind produsele pe care le comercializăm. Ambalajul reprezintă o componentă importantă a produselor noastre, de aceea considerăm că trebuie să fie cât mai ecologic posibil. Suntem mândri să reducem semnificativ cantitatea de plastic utilizată pentru ambalarea şi protejarea ferestrelor noastre de mansardă. Este un pas important pentru atingerea obiectivului de sustenabilitate, proces pe care noi îl numim < < Înverzirea ambalajului > >", a declarat Tina Mayn, Vicepreşedinte Senior al Grupului VELUX.
Lansată în 2020, strategia de sustenabilitate a grupului VELUX este un plan de transformare pe o durată de 10 ani, în care VELUX dezvoltă proiecte-pilot legate de climă şi natură, inovând prin produse durabile şi asigurând un business responsabil.