Guvernul a decis, ieri, alocarea a şapte milioane de euro pentru promovarea turismului în 2008, din care două milioane de euro sunt destinate creaţiei unui brand turistic.
Guvernul a mai aprobat ieri, printr-o hotărâre, Programul anual de marketing şi promovare turistică, al cărui obiectiv este promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism, din România, pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate. Bugetul alocat programului, pentru 2008, este de şapte milioane euro, din care două milioane euro pentru creaţie brand turistic.
Programul a fost elaborat de Consiliul Consultativ pentru Turism, for creat la sfârşitul anului trecut - care are în componenţă organizaţii profesionale, organizaţii patronale, organizaţii neguvernamentale şi autorităţi locale - şi din ministerele care au legătură cu domeniul turismului. Activităţile cuprinse în cadrul Programului se referă, printre altele, la popularizarea destinaţiilor şi a produselor turistice româneşti, la realizarea unor studii de marketing şi crearea brandului turistic naţional, la participarea la expoziţii de turism în ţară şi în străinătate.
"Până acum, aceste decizii se luau într-un birou, la nivel de funcţionari; am considerat că acest parteneriat public-privat este necesar şi benefic", a declarat, ieri, ministrul turismului, Ovidiu Silaghi.
Potrivit lui Silaghi, obiectivele ministerului pe care îl conduce sunt creşterea ritmului circulaţiei turistice din Europa de Vest şi din America de Nord cu aproximativ 5% şi, în următorii trei ani, o creştere anuală de circa 3% a bazei de produs pentru turism.
Guvernul a aprobat, prin aceeaşi hotărâre, şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, cu un buget de 1.390.000 de euro. Fondurile sunt alocate, printre altele, pentru formarea profesională a personalului din turism sau pentru îmbunătăţirea calităţii unor produse şi forme de turism.