Guvernul britanic a lansat o "Cartă a pasagerilor din aviaţie", pentru a-i ajuta pe pasageri să-şi cunoască drepturile dacă se confruntă cu probleme la aeroporturi, după perturbarea generalizată a transporturilor aeriene observată în acest an, informează news.ro.
Cozile lungi şi zborurile anulate din cauza lipsei de personal au provocat uneori haos, determinând companiile aeriene să-şi reducă programul, în timp ce industria se străduieşte să ţină pasul cu creşterea cererii după pandemia de Covid-19.
Noua cartă îi va ajuta pe pasageri să ştie ce să facă dacă se confruntă cu anulări, întârzieri sau bagaje lipsă, a spus guvernul, cu îndrumări despre cum să se plângă dacă simt că au fost trataţi incorect.
"Pasagerii merită servicii de încredere şi să fie compensaţi corespunzător dacă lucrurile nu merg conform planului, iar scenele haotice pe care le-am văzut pe aeroporturi sunt inacceptabile", a spus ministrul Transporturilor Grant Shapps.
Noua cartă le va oferi pasagerilor din Marea Britanie linişte sufletească, în timp se bucură de libertatea reînnoită de a călători, pentru vacanţe, afaceri sau pentru a vizita pe cei dragi".
Luna trecută, guvernul a publicat un plan de asistenţă în 22 de puncte pentru a evita alte perturbări, inclusiv spunându-le companiilor aeriene să pună în practică programe de vară "realiste" şi promiţând să accelereze controalele de securitate.
Potrivit guvernului, controalele sunt acum procesate "în timp record".
Semn al problemelor, aeroportul Heathrow din Londra a cerut săptămâna aceasta companiilor aeriene să nu mai vândă bilete pentru plecările de vară şi a plafonat numărul de pasageri care zboară din cel mai aglomerat nod al Marii Britanii la 100.000 pe zi.