GÜLEN HASHMI, HOTEL TEMPO:  "Bucureştiul - o destinaţie sigură pentru city break"

ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 10 ianuarie 2017

"Bucureştiul - o destinaţie sigură pentru city break"

Hotelul Tempo din Bucureşti deschis în 2004, o investiţie de aproximativ 1,3 milioane de euro, recuperată în 5 ani

Siguranţa oraşului reprezintă unul dintre motivele care îi determină pe turişti să aleagă Bucureştiul ca destinaţie de city break, a declarat doamna Gulen Hashmi, directorul general al hotelului Tempo din Capitală.

Domnia sa este de părere că principalele atracţii pentru petrecerea timpului liber, în ochii turiştilor străini, în Bucureşti, sunt viaţa de noapte, plină de culoare şi la preţuri rezonabile, plus viaţa non-stop a capitalei. De asemenea, numărul tot mai mare de evenimente precum concerte sau meciuri de fotbal transformă Bucureştiul într-un oraş ideal pentru city break.

În plus, reprezentanta hotelului Tempo a adăugat că Palatul Parlamentului, Parcul Herăstrău şi vizita la castelele Bran şi Peleş sunt principalele obiective pe care turiştii îşi doresc să le viziteze.

Conform datelor hotelului, în prezent, majoritatea clienţilor hotelului Tempo din Bucureşti sunt români (31%), italieni (13%), israelieni (7%), germani (5%) şi turci (4%). 70-75% din turiştii hotelului Tempo sunt veniţi pentru afaceri. Media de înnoptări a fost de 2 nopţi per turist în 2015, respectiv de 2,3 nopţi per turist în 2016. Gradul de ocupare a crescut de la 67% în 2015, la 73% în 2016.

Hotelul Tempo din Bucureşti, de trei stele, a fost deschis în 2004, pe baza unei investiţii de aproximativ 1,3 milioane de euro.

Gulen Hashmi a declarat:"Hotelul Tempo din Bucureşti s-a dovedit a fi o investiţie foarte fructuoasă, pe care am recuperat-o în doar 5 ani. După succesul Tempo Hotel Bucureşti, ne-am decis să formăm şi să extindem lanţul hotelier Tempo din Turcia, care în prezent constă din 5 proprietăţi în Istanbul şi o proprietate în Izmir. Din moment ce hotelurile din Turcia sunt relativ investiţii noi, de doi până la trei ani, este prea devreme pentru a face o comparaţie directă în ceea ce priveşte atractivitatea lor".

Capacitatea de cazare a Bucureştiului aproape că s-a triplat în ultimii 15 ani, potrivit datelor prezentate de oficialii Tempo Bucureşti. Dacă în anul 2000 erau 7422 de locuri de cazare, în prezent sunt 19.784 de locuri de cazare. Au apărut atât hoteluri noi, dintre care o parte sunt operate în management sau sub franciză de către lanţuri internaţionale, precum şi multe apartamente în regim hotelier clasificate oficial şi hosteluri, dedicate în special tinerilor.

La ora actuală, de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă operează 33 de companii aeriene, dintre care 8 sunt low cost. Principalele destinaţii ca număr de zboruri sunt Londra, Viena, Frankfurt, Roma, Istanbul, Amsterdam şi Paris, iar în total sunt operate 66 de destinaţii directe. De asemenea, în Bucureşti sunt prezente 16 branduri hoteliere internaţionale.

Reprezentanţii Tempo Bucureşti au menţionat că turiştii care sosesc în Bucureşti sunt în principal turişti de afaceri şi de evenimente (MICE) - pondere de 60%; turişti de city break - 20%; turişti care iau parte la circuite ale României şi aleg 1-2 nopţi de cazare în Bucureşti - 10% şi alte categorii de turişti: concerte, vizite la prieteni etc.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică, în 2015, Bucureştiul a primit 1.724.999 de turişti. Dintre aceştia, 645.718 au fost turişti români iar 864.504, turişti străini. Cifra turiştilor a crescut de la an la an, în 2014 fiind înregistraţi 1.510.222 de turişti care au generat 2.497.182 nopţi-cazare, în 2013, 1,32 de milioane de turişti, iar în 2012, 1.245.425 de turişti. În 2001 Bucureştiul primea doar 471.126 de turişti. În primele 10 luni ale anului 2016 au fost înregistraţi, în Bucureşti, 1.613.074 turişti, o creştere importantă faţă de 1.450.877 de turişti, câţi au fost în aceeaşi perioadă a anului precedent.

Gulen Hashmi a precizat: "Competiţia hotelieră din Bucureşti a devenit mai intensă dacă ne referim la tarife şi la rata medie zilnică (ADR), ceea ce a condus la o creştere a conştientizării a raportului preţ-calitate la hotelierii care gestionează hotelurile de 2 şi 3 stele, pentru a-şi păstra clientela existentă. (...) Mai mult decât atât, concurenţa actuală de pe piaţă se bazează foarte mult pe competiţia într-o anumită zonă de activitate, mai degrabă decât pe concurenţa între categoriile de stele".

Firma care deţine Tempo, "Izmir Turizm Insaat ve Ticaret AS", cu capital turcesc, deţine, de asemenea, o clădire de birouri de 6.600 de metri pătraţi în Otopeni, în valoare de 1,8 milioane de euro. Mai mult, compania construieşte, în prezent, un outlet pentru shopping la Snagov, cu o suprafaţă de 14,500 mp, investiţie în valoare de 4 milioane de euro. De asemenea, compania turcească a investit în 134 de apartamente rezidenţiale aflate în patru blocuri de apartamente din Otopeni, cu un cost total de 3,2 milioane de euro, precum şi în 20 de vile din aceeaşi zonă, în valoare de 1 milion de euro.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb