"Heineken" NV, al treilea producător de bere din lume, anunţă vânzări sub aşteptări pentru trimestrul al treilea, ca urmare a declinului consumului de profil pe pieţele dezvoltate.
Vânzările companiei olandeze au scăzut cu 2,1%, dacă se exclud achiziţiile, comparativ cu un declin de 0,4% anticipat de analişti. Vânzările totale ale "Heineken" au crescut cu 13% în trimestrul al treilea, la 4,6 miliarde euro - sub aşteptările analiştilor: 4,8 miliarde euro.
Compania obţine peste 50% din cifra vânzărilor în Europa de Vest, unde volumul livrărilor sale s-a diminuat cu 3,9%, ca urmare a vremii nefavorabile şi a reducerii încrederii consumatorilor.
Profitul societăţii a crescut cu peste 10% în trimestrul al treilea, la 520 milioane de euro, dacă se exclud achiziţiile şi anumite cheltuieli speciale. La baza acestui rezultat au stat cererea din Africa şi Asia, precum şi reducerea cheltuielilor.
"Heineken" a livrat 43,8 milioane hectolitri de bere pieţelor din întreaga lume, în trimestrul al treilea, cu 2,2% mai puţin decât în anul precedent. Estimările analiştilor se ridicau la 46,9 milioane de hectolitri.