"Holcim" Ltd., al doilea producător mondial de ciment, va lansa un program de reducere a cheltuielilor menit să crească profitul său operaţional cu cel puţin 1,5 miliarde franci (1,6 miliarde dolari) până la finele lui 2014.
Directorul executiv al companiei elveţiene, Bernard Fontana, care şi-a preluat funcţia în luna februarie, a dezvăluit planul de economisire la mai puţin de o săptămână de la anunţul privind declinul rezultatelor financiare trimestriale ale "Holcim".
Programul de economii, care afectează toate regiunile în care activează societatea, va costa 200 de milioane de franci, conform anunţului "Holcim".
Compania ar putea vinde active în cadrul programului "Leadership Journey", care are ca ţintă un plus de 150 de milioane de franci la cifra profitului, anul acesta. Totodată, îmbunătăţirea focalizării pe client şi lansarea de noi produse vor aduce un plus de 500 de milioane de franci, potrivit companiei.
"Holcim" va analiza întreaga bază de active cu un nivel redus de utilizare, de pe toate segmentele de activitate, în vederea înstrăinării.
În primul trimestru din 2012, "Holcim" şi-a redus cu 1,1% profitul înainte de interese minoritare, taxe, deprecieri şi amortizări, la 745 de milioane de franci.