"HSBC Holdings" Plc, cel mai mare grup bancar britanic, şi-a vândut subsidiara din Brazilia către "Banco Brandesco" SA pentru 5,2 miliarde de dolari, retrăgându-se de pe această piaţă emergentă din cauza rezultatelor dezamăgitoare înregistrate în regiune.
Acordul cu "Bradesco" include înstrăinarea diviziilor "HSBC Bank Brasil SA - Banco Multiplo" şi "HSBC Servicos e Participacoes" Ltda. Vânzarea, care necesită aprobarea autorităţilor de reglementare, ar putea fi finalizată până în luna iunie 2016.
"HSBC Brasil", care are 854 de sucursale, 21.000 de angajaţi şi active de circa 170 de miliarde de reali, reprezintă aproape 2,3% din activele sistemului bancar al Braziliei. Înstrăinarea acestei divizii îi va permite grupului HSBC să-şi reducă activele ponderate la risc cu aproximativ 37 de miliarde de dolari.
Amintim că, în luna februarie a acestui an, directorul executiv al HSBC, Stuart Gulliver, declara că subsidiarele cu probleme ale băncii, cele din Brazilia, Mexic, Turcia şi SUA, au la dispoziţie maximum doi ani ca să-şi îmbunătăţească rezultatele, iar în caz contrar vor fi vândute. Grupul britanic vrea să-şi înstrăineze şi subsidiara din Turcia, pentru aproximativ 750 de milioane de dolari.
Ieri, HSBC a anunţat creşterea cu 10% a profitului său înainte de taxe, în primul semestru din acest an, la 13,6 miliarde de dolari, de la 12,3 miliarde de dolari în perioada similară din 2014. Analiştii estimau 12,5 miliarde de dolari.
Veniturile grupului bancar au urcat cu 4% în primele şase luni din acest an, la 30,8 miliarde de dolari, datorită majorării câştigurilor înregistrate în Asia. Indicele de adecvare a capitalului Tier 1 a urcat la 11,6% la 30 iunie 2015, de la 11,1% în 31 decembrie 2014.
În perioada de raportare, HSBC şi-a majorat la 1,3 miliarde de dolari, de la 550 de milioane, provizioanele constituite pentru cheltuielile generate de anchetele în care este investigată pentru manipularea cursului de schimb valutar.
HSBC ia în calcul mutarea sediului său central din Londra, fiind posibil să se orienteze către Asia, unde realizează două treimi din profitul său.