Gigantul chinez Huawei Technologies a anunţat, ieri, că intenţionează să se extindă pe piaţa globală a calculatoarelor personale, ceea ce va reprezenta o nouă provocare pentru liderii pieţei PC-urilor, care se confruntă cu doi ani de scăderi ale vânzărilor, transmite Reuters.
Huawei este al treilea producător global de smartphone-uri, după Samsung şi Apple, şi una dintre cele mai mari firme de telecomunicaţii din lume.
În primă fază, Huawei va intra pe piaţa pe piaţa premium a PC-urilor, unde va concura cu Lenovo, HP şi Dell şi posibil chiar cu Apple.
Pe plan global, vânzările de PC-uri au scăzut cu 8,3% în 2015 şi cu încă 3,7% în 2016, arată datele publicate de firma de consultanţă Gartner, care se aşteaptă la o consolidare a pieţei calculatoarelor personale până în 2020.
"Din punctul de vedere al Huawei, vedem oportunităţi în urma declinului de pe piaţa PC-urilor", a afirmat Cheng Lei, director în cadrul divizie de calculatoare personale a Huawei, citat de Agerpres.
La Berlin, Huawei a lansat prima sa gamă de calculatoare personale, inclusiv un notebook, o tabletă şi un notebook hibrid, care rulează cu microprocesoare Intel, soft Windows 10 şi un soft care transferă automat datele între smartphone-urile Huawei şi noua sa gamă de calculatoare personale, a adăugat Lei.
Huawei intenţionează să introducă noile sale PC-uri în 12 state din Europa, America de Nord, Asia şi Orientul Mijlociu, incluzând Germania, Italia, Spania, Polonia, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, China, Japonia, Arabia Saudită şi SUA.
În România, Huawei a devenit un partener strategic pentru principalii operatori de comunicaţii, prin dezvoltarea de soluţii de înaltă tehnologie şi furnizarea de servicii personalizate pentru clienţii săi.
Compania chineză are 170.000 de angajaţi la nivel mondial, iar soluţiile, produsele şi serviciile IT&C inovatoare sunt utilizate în peste 170 de ţări şi regiuni. Fondată în anul 1987, Huawei este o companie privată, deţinută integral de către angajaţii săi.